Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WriteError: Spara dokument som Webpage?!

Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Godkväll!

Jag satt och lekte litegrann med HTML-editorn i OpenOffice. Lade upp två Frames med text i och skulle spara dokumentet som Webpage, för att lägga upp det på min FTP.

Då fick jag det här beskedet:

http://w1.703.telia.com/~u70311922/WriteError.jpg

Jag fick obehagliga rysningar och började fundera på om hårddisken höll på att ge upp. Provade igen utan frame och då gick det hur bra som helst.

Varför kan jag inte spara dokumentet med två Frame och text för?

Allt annat går bra att spara, men tydligen inte med Frame.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

Yttermera.se

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle snarare tro att OpenOffice har problem med att spara de olika HTML-dokumenten i ramarna samtidigt, än att hårddisken krakelerar. Konstigt felmeddelande för det dock. Har vart med om lite andra lustiga olustigheter i OpenOffice så det är nog inget att oroa sig över.

Varje "frame" ska ha ett eget filnamn: Kan inte vara det som krånglar? Eller, kanske du har någon "frame" öppen i flera sessioner så att det blir konflikt om filrättigheterna?

Länk till inlägg
Stefan Eklinder
sarcosos skrev:

Varje "frame" ska ha ett eget filnamn: Kan inte vara det som krånglar? Eller, kanske du har någon "frame" öppen i flera sessioner så att det blir konflikt om filrättigheterna?

Aha, kanske det som är anledningen till det där skumma skrivfelet.

Jag är inte så hemma i sådant där om Frame. Pular mest med det för det är kul att se vad man kan göra för något. :-)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

Yttermera.se

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...