Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WAP


Rikard Fjallström

Rekommendera Poster

Rikard Fjallström

Hej!

 

Jag har några frågor ang. den nya WAP-tekniken som jag skulle vara tacksam om någon svarade på.

 

1. Vet någon om någon sökmotor-wapsida?

Andra sätt att hitta sidor...

 

Sänd så mycket annan info, ni har ang. WAP till mig. Tacksam för alla svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Du undrar om det finns sökmotorer eller andra sätt att komma åt websidor via WAP.

 

GetUpdated.com har en tjänst de kallar MyUpdate som du kan använda tillsammans med en WAP-terminal. Du kan anmäla ditt intresse att bli WAP-pilot på deras site www.getupdated.com.

 

MyUpdate är en vass tjänst där du har möjlighet att med hjälp av en plug-in lägga upp valfria websidor för bevakning. Du har dessutom tillgång till ett personligt filter som gör att du kan personalisera ditt informationsflöde från webben.

Du kan även välja vilka kanaler du vill använda för att läsa de uppdateringar som matchar din profil. Idag har de stöd för e-mail, sms och wap. wap 1.1 har ej stöd för push. Därför är wap-tjänsten än så länge en pull-tjänst där du surfar in och läser uppdateringarna via ditt ordinarie Internet abonnemang och den WAP gateway som GetUpdated.com har.

 

Det fina med denna tjänst är att du kommer åt hela den befintliga html-världen. Detta ger dig betydligt större frihet än om du skulle vara låst till de få wml-sidor som finns. En annan fördel med tjänsten är att de endast skickar ut den nya informationen. Detta gör att du slipper läsa gammal information vilket kan var jobbigt i en WAP-terminal. Oftast ser det dessutom rätt hyffsat ut tack vare att man rensat bort all grafik etc. Att surfa vidare på de länkar som finns i texten går inte ännu. Man får väl hoppas att detta kommer inom kort.

 

"Ha en god tur"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...