Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Denna funktion borde tas bort


Carl Hult

Rekommendera Poster

Jag har ondgjort mig över detta tidigare. Det handlar alltså om den lilla länk man kan klicka på för att få användaruppgifter. Vad är det för mening med en sån länk om nästan alla har "Denna användaren vill tyvärr inte visa sina användaruppgifter"?

 

Antingen får man ta bort länken helt eller också ta bort valet att inte visa sina uppgifter. Visst, man har sin rätt till anonymitet men det hör inte hit för är man på ett forum för att diskutera räcker det med smeknamn eller initialer. Man behöver inte skriva ut sitt namn om man inte vill det. Jag tycker det är så frustrerande att se ett intressant inlägg och sen inte kunna få veta lite mer om personen bara för att han eller hon värnar om sin "integritet".

 

 

 

MVH CH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag påpekat förr är det mycket irriterande att man först ska behöva klicka, för att sedan få beskedet "Denna användaren vill tyvärr inte visa sina användaruppgifter".

 

Det vore givetvis bättre att användaruppgiftikonen förblev "grå"/osynlig så länge inte användaren vill visa sina användaruppgifter.

 

Om det inte redan finns, tycker jag f.ö. att det borde finnas en lista över alla registrerades alias/namn, praktiskt t.ex. för nykomlingar som direkt kunde se vad som är upptaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jo, du har en poäng i det du skriver - ska ta med mig detta till förarbetet inför eForum 3.2.

 

 

/Jani

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Bra idé det där med listningen över aktiva medlemmar - vi håller på med en funktion som ska utmynna till en slags "kompis-funktion" där man kan knyta ihop varandra enklare än idag på eforum, och i den kommer det naturligtvis att ingå en sådan funktion du nämner här ovan.

 

mvh

Jani Andersson

plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...