Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

targets...


MCS

Rekommendera Poster

ok...det är tre länkar på sidan och från en av dem går en länk som ändrar den frame länken finns i och därifrån en länk som ändrar framen brevid.

 

På senaste länken finns en "tillbaka"-knapp, när man klickar på den ska man komma tillbaka till de ursprungliga framesen men hur jag än gör så blir det fel - vad ska man ange för target när man länkar? ursprungssidan heter frames.htm men vad ska jag som sagt ange för mål? NÅGON som förstår vad jag menar??? hoppas det för jag blir tookig snart!!!

 

MVH // Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter12345678910

Nja, ta det där en gång till , men lite långsammare. Vad heter de olika framesen? Det är de namnen som ska anges som target, om jag förstår dig rätt.

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo alltså jag har tre frames på sidan, den framen som länken finns på heter "mitten" och när jag klickar på den länken så ändras "mitten"-framen, jag gjorde en ny sida som ser likadan ut men som innehåller några länkar extra som inte ska vara med från början.

 

När man sen klickar på en av de nya länkarna så ändras framen till höger, kallad "höger".

 

På den "nya" högersidan finns en tillbaka-knapp och när jag klickar på den så ska både mitten och högerframen ändras tillbaka till dess ursprungliga sidor...

 

jag vill altså tillbaka till ingångssidan (frames.htm) men hur jag än gör med "target" så blir det fel, om jag lämnar det blankt så öppnas det i ett nytt fönster och om jag skriver någon av framesen så öppnas ju alla sidorna i en frame.

 

förstår du nu vad jag menar nu, hoppas det, annars ger jag upp - kan inte förklara det på nåt annat sätt?

 

Ha det!

// malin

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
m a r c u s

det går kanske om du har två .html dokument med vardera två frames, det blir ju tre frames tillsammans...

 

om du länkar till det första dokumentet kan du kanske ändra båda ramarna...?

 

kanske... förstod du? nehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...