Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av USB CD-brännare.


ekonomis

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag skulle vilja köpa en extern CD-brännare, t.ex. HP 9200E. Jag undrar om någon vet vilken extern CD brännare är bäst.

 

Jag skulle vara tacksam för alla svar.

 

Hälsningar

Monica

ekonomis@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har bara testat en Philips USB-brännare och den fungerade hyfsat med programet som följde med men det fanns inget stöd för den i Nero eller Easy CD Creator.

Men USB-brännare är nog inget att rekommendera ändå. SCSI har bättre överföringshastighet och är mycket stabilare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 years later...

Hej alla usb-cd-brännare är lika dåliga och DVD-RW-brännare är lika dåliga. Min brännare gick sönder för nån halvtmme sen och jag har inte använt den speciellt länge. Jag brände inte DVD-RW på fel hastighet heller. Jag pratade med en kille på en butik om deta och han sa att många klagar på USB-brännare. Jag drog inte ut usb-sladden heller utan att göra säkerborttagning av masknvara. Jag har också haft en brännare som jag tejpade fast på datorn och kopplade in bakpå datorn bara för att kontakten inte skulle slitas ut av misstag.

Det dumma är att jag måste köpa en ny sån brännare för ingen klarar av att sätta i en ny inern-brännare i min dator.

USB-minnen som man lagrar på de kan också gå sönder när som helst. Mina brända cd-r och DVD-RW mm har jag koll på.

De går att kolla med cd-check. Kan laddas ner här

http://www.kvipu.com/CDCheck/

/Maria

 

 

[inlägget ändrat 2010-01-17 21:14:19 av Maria E]

 

 

[inlägget ändrat 2010-01-17 21:17:31 av Maria E]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...