Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TFT-skärm


Trinity72

Rekommendera Poster

Om du tycker du är hjälpsam när du presenterar felaktig fakta och jag är ohjälpsam när jag dementerat den så får du gärna stå för det här, för min del - för till skillnad från dig så tror jag på yttrandefrihet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Vänligare ton och respekt för varandras åsikter, tack! Personangrepp undanbedes.

Några inlägg är bortredigerade, dock inte alla anmälda.

 

Maratonmannen - moderator Bildskärmar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker iaf tft äger crt. har man pengar är det absolut värt det.

 

[inlägget ändrat 2004-06-05 02:26:59 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång tråd med en diskussion som aldrig tycks komma fram till något.

Personligen tycker jag TFT är överskattat och hypat, dessutom dyra.

När TFT-skärmar är lika billiga som dagens crt kommer jag kanske att skaffa en, förutsatt att responstiden är lika bra som hos en crt.

I övrigt är dom enda fördelarna att dom drar lite ström och tar upp mindre plats.

 

[inlägget ändrat 2004-06-05 08:32:38 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång tråd, nu blir den längre.

 

TFT - klart bästa valet om du ska arbeta mycket med Officeprogram och liknande. Fungerar även vi bildbehandlning även om en del säkert säger att färgåtergivningen inte är tillräckligt konstant/bra. För spel och rörliga bilder fungerar TFT idag bra, men är inte riktigt ikapp de bästa CRT-skärmarna.

 

CRT - otvivelaktigt bäst på rörliga bilder och färgåtergivning. Klarar av att visa olika upplösningar utan att behöva skala om bilden. Lite dyrare CRT har platt bildrör vilket avsevärt förbättrar ergonomin i skärmen.

 

Jag är jättenöjd med den TFT-skärm jag nu sitter vid. Funherar utmärkt till allt jag använt den till. Eventuella brister förlåter mina sinnen snabbt. Jämfört med de, ganska billiga, CRT-skärmar jag förut haft hemmavid är denna mycket skönaree att titta på, mycket skarpare.

 

Men nu har jag inte jämfört med någon riktigt bra CRT-skärm....

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan visserligen ha förståelse för att vissa inlägg i mitten blir borttagna. I mitten av tråden så var måga trådar irrelevanta och de gör det trist för den som söker information att läsa.

 

Jag vet inte om ngra av mina trådar är bortredigerade eller anmälda, men det känns nästan så. Personligen tycker jag inte ha gjort några personangrepp, utan bara försvarat mina argument och försökt att ändra de (argument) som möjligtvis kan vara fel.

 

Sen har jag försökt öppna en diskussion (Om TFT skärmar!!!!), för det är vad e-forum är till för. Resultatet har blivit att jag har blivit kallad odemokratisk och fascist (och kanske tom anmäld och bortredigerat). Jag är dock inte förvånad. Det är en konstig värld vi lever i, och numera är det få saker som egentligen förvånar mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...