Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tävling på Eforum


Erik Junesjö

Rekommendera Poster

Erik Junesjö

Nu har vi startat en tävling på Eforum. Det handlar om att skriva inlägg nummer 500 000. Ni hittar mer information om tävlingen på Eforums förstasida.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TicoRoman
Hoppas att m**** inte raderar det bara :-)
Bra idé. Vinner man inte så kan man alltid ta bort några gamla trådar så att ens eget inlägg blir 500 000. ;)

 

---

 

Seriöst Erik, hur ska det hela fungera? Borttagna inlägg kommer väl att påverka vem som har inlägg nummer 500 000?

 

InläggsID är redan uppe i 584 007, eller har det börjat på 100 000 eller vad?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-05-06 16:18:12 av TicoRoman]

[inlägget ändrat 2004-05-06 16:18:30 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten bit kvar:

488 596 inlägg

 

enligt IDGs startsida.

 

men vet inte riktigt hur tätt den siffran uppdateras.

 

om man iställer tittar på inläggsnummer har Eriks inlägg i denna tråd

(

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=583992

)

nummer 583 992

 

betyder detta att det "finns" cirka 100 000 raderade inlägg?. Ungefär vart femte? Nä, det kan inte stämma.

 

 

[ed] Vem har störst chans att vinna statistiskt sett? Dvs - vem har förtillfället högst antal inlägg per dygn? Weyland verkar ha tagit en paus, så Maratonmannen ligger kanske bra till?

 

/T

 

[inlägget ändrat 2004-05-06 16:25:23 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Seriöst Erik, hur ska det hela fungera? Borttagna inlägg kommer väl att påverka vem som har inlägg nummer 500 000?

Det kommer inte att ske i realtid. När vi passerat 500k så kommer jag att titta i databasen vilka personer som har postat inlägg runt detta tal.

 

Om det skulle vara så att någon skulle komma på iden att spamma Eforum med nonsensinlägg bara för att vinna så kommer dessa självklart att tas bort.

 

Ps, har ni förresten sett att "Hänt sedan sist" blinkar rött om man fått nya inlägg i sina aktiva trådar. Ny funktion.

//Erik

 

[inlägget ändrat 2004-05-06 16:49:25 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps, har ni förresten sett att "Hänt sedan sist" blinkar rött om man fått nya inlägg i sina aktiva trådar. Ny funktion.

//Erik

Ja nu såg jag det... Kanske lite för diskret featuter bara...?

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast så skriver man ju flera inlägg efter varandra, kommer man vinna fler priser då? :)

 

---

 

Med "aktiva trådar" menar du trådar som man bevakar, eller? (det gör inte jag ofta, men jag är fortfarande aktiv i vissa)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lista på de trådar som du medverkat och som fått nya inlägg sen du var här sist.

Nää, ok, det var inget, nu ser jag :)

 

Bra feature...vore väll kanske bättre om det syndes lite mer, kanske kunde hela texten blinka i en inte allt för stark färg...(?)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt, trevliga priser var det ju också :)

 

Bara att hoppas att det blir lite fart på Eforum nu då, tycker det varit lite lugnt på sistone...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hoppas att det blir lite fart på Eforum nu då, tycker det varit lite lugnt på sistone...

Eftersom det inte kan vara vårt (användarnas) fel så tycker jag att vi skyller på IDG. Dels sköts alla datorkrig på artikelforumen. Krigen stod för en ganska stor del av omsättningen... De snobbiga IDG-tidningarna har dessutom återgått till eforums ursprungside och fixat egna forum (Erik får spöa upp några redaktörer).

/m

 

Tycker för övrigt att den "nya" storpostaren Die-hard borde få en liten utmärkelse. Vet inte hur många loggar han har analyserat nu, men ?karln? har tålamod...:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, en liten orsak till lugnet här kan vara att en del av de nya användarna styrs om till Eforums systerforum PCSupport.

 

trist eller bra vet jag inte riktigt, men konstigt, måste jag säga än en gång, att IDG har två forum som konkurrerar om samma kunskaps- och frågebank.

 

lite OT är jag visst...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Monshi skrev:

nja, en liten orsak till lugnet här kan vara att en del av de nya användarna styrs om till Eforums systerforum PCSupport.

 

Sen sitter där ju en expertpanel och svarar rakt på sak på problem som folk har med sina prylar. Det är vad jag förstår inga debatter eller diskussioner därinne.

 

Verkar ju rätt tråkigt i mina ögon att inte ha lite diskussioner och sådant. Bara raka svar och inget annat.

 

Nä, då är Eforum roligare! :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

 

Yttermera.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Nä, då är Eforum roligare! :-)

Topp för Eforum, tycker jag! :thumbsup:

-

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Verkar ju rätt tråkigt i mina ögon att inte ha lite diskussioner och sådant. Bara raka svar och inget annat.

 

Typ "Nu funkar det perfekt, poäng och kramar givetvis, MEN...." och sen byter tråden inriktning från OS eller programmering till allmän fildelningsfilosofi eller Sharons vara eller icke vara! Älskar också e-forum. Man kan göra just detta, flumma bort från ett ämne och en tråd (som nu i denna pga mig) blir färgad. Kram!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

wooohoo.. änu en tävling som uppmuntrar rena skitt inlägg för att få nr 500.000

 

 

:|

 

 

 

 

*hoppas ju givet att det är det här* ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...