Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skicka "massmail"


anncec

Rekommendera Poster

Hur lägger man upp en adresslista i Outlook 2002, för att sedan importera mailadresser från Excel.

Jag vill skicka massmail från outlook och behöver hjälp.

Skall göra ett utskick till ca 1000 st, en mailadress till varje (man skall inte se andras adresser)

anncec hälsar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Men då visas ju alla mailadresserna för alla mottagare. DET blir helt fel, jag måste hitta en funktion att kunna hämta in alla mailadr i ett och samma mail, men sedan får mottagaren bara se sin mailadress i mottagarfältet.

Lösning?

 

anncec hälsar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört talas om bcc-fältet?

Blind Carbon Copy står det för.

 

Lägg alla adresser i detta fält och de syns ej för mottagaren.

 

Kanske en lösning på ditt problem.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att du tittar på Worldcast från http://www.fairlogic.com. Ett suveränt program för att skicka ut e-post där du även kan länka in information (tex kundnr, adressen meddelandet skickas till osv) i ditt e-postmeddelande. Programmet hanterar både text- och HTML-format. Jag använder det själv för att skicka ut en nyhetsbrev.

Programmet är gratis för personlig användning och kostar knappt 500 kr om man köper det. Den köpta versionen har även högre prestanda.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Stefan för tipset. Det hjälpte mig oerhört mycket! Ett kanonprogram, tycker jag med!

 

 

anncec hälsar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...