Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se cachen på en processor


Lina1976

Rekommendera Poster

Det är enklare att se i BIOS. Brukar stå under namnen "L1 Cache" och "L2 Cache" på samma ställe som processorhastigheten står. (Vilket oftast är på förstasidan.)

 

--

Ett annat sätt är att kolla vilken prcessor du har i "System Properties" och leta upp en specifikation på nätet.

[inlägget ändrat 2004-04-29 09:10:37 av sarcosos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar för bios. Om man inte har ett skräpbios (utan relevant data).

 

--

Varför ska man behöva ladda ner och installera ett program på 3 MB bara för att ta reda på så basal data?

[inlägget ändrat 2004-04-29 09:18:03 av sarcosos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man behöva ladda ner och installera ett program på 3 MB bara för att ta reda på så basal data

 

Därför att det är bra mycket bättre, än att säga åt personer som kanske aldrig har varit inne i bios att leta efter info om sin dator.

Du får ju även massor med andra bra information på köpet också som du kan ha nytta av nu eller framöver.

 

Och du kan inte ifrågasätta programhämtning och sedan föreslå att dom ska ta reda på sin processor och gå ut på nätet för att leta upp informationen, det är ju i så fall lika illa det, eller.

 

 

#Seppo

 

[inlägget ändrat 2004-04-29 10:11:47 av Seppo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad svårt det är att kolla vilken processor man har!

My Computer -> Properties.

 

Ta namnet och sök på det i Google -> Välj första bästa specifikation.

 

--

Jag vet inte, men åtminstone tycker jag att det är enklare för att få enstaka information.

 

Förlåt så mycket Seppo, om du tog det personligt, bara för att jag gav ett alternativ som inte överensstämde med ditt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara, jag tog det inte personligt :-), hoppas inte du heller.

 

Och angående:

Oj vad svårt det är att kolla vilken processor man har!

 

Om du bara visste hur svårt det kan vara bland vanliga användare att bara göra den enklaste lilla sak som du och jag tar för givet.

 

Det var inget illa menat med inlägget!

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar konstigt om en sån fråga kommer från en vanlig användare bara; inget illa menat här heller (vet att jag kan vara lite brysk ibland)..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland vill dom ha reda på vilken processor dom har bara för att få byta till en bättre dator, skälet är då att processorn bara är en **** med 512 cache och kollegan har en **** med 1024 cache, du vet man blir så irriterad men samtidigt får man sig ett gott skratt då användarna håller koll på sådana saker.

 

Trevlig valborg sarcosos!

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...