Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för att mixa ihop låtar ('DJ-grejer')


TicoRoman

Rekommendera Poster

En vän undrade tidigare ikväll om jag kände till ett program som kan användas för att (på ett enkelt sätt) mixa ihop olika låtar, dvs förmodligen klippa i låtarna och sammanfoga de på ett snyggt sätt. Detta skulle användas vid någon typ av modeshow. Personen/personerna som kommer att använda programmet kan ej tänkas ha någon större dator- eller "DJ-vana".

 

Därför vänder jag mig till Er, och ber er att rekommendera ett program som uppfyller ovanstående krav!

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vän undrade tidigare ikväll om jag kände till ett program som kan användas för att (på ett enkelt sätt) mixa ihop olika låtar, dvs förmodligen klippa i låtarna och sammanfoga de på ett snyggt sätt. Detta skulle användas vid någon typ av modeshow. Personen/personerna som kommer att använda programmet kan ej tänkas ha någon större dator- eller "DJ-vana".

 

Jag rekommenderar:

* Atomix MP3 (lätt)

* Traktor DJ (svårt)

 

Googla för URLer :)

 

Har själv jobbat med båda två programmen vid just en modeshow faktiskt ;) Traktor DJ har jag dessutom använt och mixat direkt vid dansgolv. :D

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation. Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips!

 

Nu är det tydligen så att det är jag som ska mixa ett par låtar åt dem. Mixa (förhoppningsvist med någorlunda snygga övergångar) och spela in det hela på en cd-skiva. Har inga kunskaper om det, men borde nog kunna få till det med rätt program.

 

Något/några av programmen verkade dock inte ha funktionaliteten för att spela in resultatet. Får ta en bättre titt på dem...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2004-04-29 21:26:14 av TicoRoman]

[inlägget ändrat 2004-04-29 21:27:16 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Mårtensson

Acousticas senaste progg Mixcraft är rätt val, busenkelt att lära sig, kan dessutom göra dina snygga mixningar automatiskt

/U

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...