Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart kan man få tryck på tröjor?


k043
 Share

Rekommendera Poster

Jag vet inte vart man kan beställa tryck, men om du har en färgskrivare (bläck) så finns det t-shirt papper (A4)att beställa på www.chlasohlsson.se som man kan skriva ut på typ t-shirtar. det finns under Datortillbehör > Förbrukningsmateirel > Kopieringspapper

Jag har inte provat det själv, men det verkar då funka för andra. Det ska bara vara att skriva ut bilden och stryka fast den med ett strykjärn.

 

 

/Gooru

 

.::http://www.piratez.tk::.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nu kollat upp, och hittat ett till ställe, ITAB,

( http://www.idefixteko.se/ ) och där står det "Vi kan även ombesörja tryck och bodyr på våra plagg. För mer information, kontakta oss! " så dom verkar bara vara villiga att trycka på tröjor som dom själva får sälja, men det går ju alltid att fråga.

 

 

/Gooru

 

.::http://www.piratez.tk::.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Sussi Gustis

Har hållt på med tröjtryck ett tag. Först med hjälp av min färgkopiator och senare med en bläckstråleskrivare.

 

det finns två typer av papper. En för vitt papper och en för tryck på färgat tyg.

 

När man trycker på pappret som är för vita t-shirts så ska man spegelvända bilden och givetvis ska man akta sig med tvättningen. Den räknas som färgad hädanefter och ska tvättat helst separat och med ColorTvättmedel.

 

Ang trycket. Tvättar man rätt och försiktigt så kan trycket hålla ett tag men eftersom så få tvättar rätt så bleks trycket väldigt fort. Även när man tvättar rätt så försvinner trycker mer eller mndre. Men för att ha en t-shirt med kul tryck ett par gånger så är det ok.

 

Förutom alla tvättråd osv så finns det även olika fabrikanter som gör papprena. En del är skitdåliga och andra "dugligt bra". Antar att mycket även beror på vad man skriver ut med. De som jag förr skrev ut på färgkopiatorn var klart bäst. De som jag tvingas skriva ut med nu - bläckstrålen är inte lika bra tycker jag.

 

Tryck på färgade tröjor. bilden ska vara rättvnd man man printar. man försöker sen av den klistriga delen från arken och sen lägga på det väldigt sladdriga som blir kvar. Det är väldigt svårt. Hur som helst. Motivet. Det bästa är att göra allt som en fyrkant eller något man orkar klippa ut. Skriver du baa något på ett a4-ark o printar ut o trycke så kommer det som du inte skrev något på - dvs allt vitt - det blir vitt även sen. (hur jag nu ska förklara det på ett bra sätt - tänk på ett papper som du kluttrar ut och bara trycker på tröjan... - en massa vitt runt).

Så gör en bild med färger - helst toningar i kanten så färgskiftningen mellan ditt tryck och och t-shirtens färg inte blir så uppenbar. Eller en ram.

 

Vita t-shirts är lättast men här bör man se till att fylla ut utrymmet ändå.. det som inte är färg på kommer att gulna eller bli smutsigt. Även här kan det löna sig att försöka klippa ut motivet innan man värmer fast den.

 

Och det viktigaste av allt. Köp kvalitetströjor. Helst med så fint tyg som möjligt - inte modell skurtrasa. färger åker inte direkt ner i alla springor och täcker upp. Tröjan ska vara otvättad när du trycker på den. Är det noppor och sånt på tröjan så fastnar inte trycket så bra. ÖB brukar ha rätt bra t-shirts som de säljer ut. (dock ej barntröjorna). Yrkesbutiker har bra kvalitet. De brukar även ha bra priser om man köper flera. ÖB tar ca 25 kr för en vit tröja (om de har just då)

 

/Sussi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
  • 3 years later...

Vart kan man få tryck på tröjor?

 

 

Vi använder alltryck uppland när vi ska ha tryck eller brodyr

www.alltryck.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...
  • Cecilia locked this ämne
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...