Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minsta möjliga bärbara dator


MattiasVasastan

Rekommendera Poster

MattiasVasastan

Nån som vet vilken som är den minsta bärbara datorn som kan köra Windows XP? Jag har för mig att Mikrodatorn skrev om detta i papperstidningen för inte så länge sen, men kan inte hitta det.

 

Efter att ha surfat runt en stund har jag hittat Sony Vaio PCG U3 och Sony Vaio C1 Picturebook, men det borde ju finnas andra pyttesmå maskiner?

 

Nån som vet vad som är det minsta som levereras idag? Eller det minsta som planeras för leverans 2004?

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Haha den var skoj. Speciellt följande Requirement:

 

It must not burst into flames when working hard (this should always be a requirement of a computer project).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, precis. Jobbigt om man helt plötsligt skulle få en extra nattlampa när man renderar något fint i 3Ds Max ;)

 

/OZn

_________________________________________________

ROM-MINNE - Kräkningar efter första skolfesten

[inlägget ändrat 2004-04-26 01:39:28 av OZn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den minsta är en panasonic (kommer inte ihåg modellnamnet) med en P3:a på 800 mhz och en vikt på 800 gram. Den går tydligen inte att köpa i Sverige men finns på massor av flygplatsen - jävligt cool!

 

Den ser dock ganska ömtålig ut och tangentbordet är minst sagt litet...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MattiasVasastan

Kanon, det var just såna jag var ute efter!

 

Oqo ser ju häftig ut, fast misstänker att tangentbordet blir lite väl litet för att vara användbart.

 

Vaio PCG-U1 däremot verkar riktigt spännande... får försöka lägga vantarna på en sån på något sätt.

 

Stort tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...