Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Drabbad av DOA

erzon

Recommended Posts

Jaha, fick min nya MAC PB 17" i onsdags och packade upp den i sann Mactaliban-anda. Har väntat på att få beställa den i ett halvår, så jag var hyfsat förväntansfull.

Alla förväntningar föll dock platt till marken. :-(

Den visade sig vara en DOA, och hämtades igår av Apple/Lanmaster. Jag ville naturligtvis att de skulle ha med sig en ny PB och byta direkt, men se, det går ju inte.

Så nu är min splitternya PB på rep. och jag har inte ens lyckats få igång den en enda gång. Dock tycker apple att jag ska nöja mig med att vänta på att min oanvända PB ska repareras och få tillbaks den begagnad och lagad. Fyfan, jag känner mig lurad. Varför kan de inte byta ut den mot en ny, så kan de laga den så länge de vill, Varför ska jag drabbas av att de har kvalitetsproblem? Jag vill inte ha tillbaks min defekta dator, jag vill ha en ny, olagad, felfri dator, det är ju det jag har betalat för!

Frustrerad, är ordet för dagen.

Johan S Stenström

De skall bara ge dig en ny om den är splitterny. Du borde ha rätt till det enligt konsumentlagar. Du har inte köpt en begagnad lagad dator utan en alldeles ny, helt oanvänd dator. Kolla om du inte har rätten på din sida. Ingen har rört den innan du.

mvh johan

• 3 weeks later...

Ja fy det är så man mår illa!!Klart du ska ha en ny!Det är väl det du köpt?annars ska du betala för en begagnad ! och då mycket billigare

Uppföljning om DOA-svängarna med G4 PB´n.

Jo, så här gick det till:

Jag ringde först till leverantören(Martinsson) som uppmanade mig att ringa till Apple. Så jag ringde till Apple, som i sin tur hänvisade till LanMaster. Ringde till LanMaster kom och hämtade PB´n för att 4 dagar senare åter lämna tillbaks den i plomberat skick till mig (som DOA till Apple). Jag ringde Martinsson igen som bad mig returnera den till Ingram Micro som levererat datorn åt dem.

Jag fick en ny dator efter ungefär 10 dagar, och skickade returen till Ingram Micro någon dag senare.

Men jag kan inte låta bli att tycka att jag som kund inte ska behöva känna till något annat företag än Martinsson, att de skulle sköta kommunikationen med Apple, LanMaster och Ingram utan att blanda in mig.

Fast jag är trots allt nöjd med datorn, så det är ju inte så illa egentligen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...