Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

På måndag blir jag halshuggen...


Rom

Rekommendera Poster

...om jag inte får hjälp med detta!

Jag har blivit tillsagd att skicka in de första 16 sidorna till typografin på måndag.(antar för prov tryck) Ok jag är verkligen oerfaren och har ingen att fråga om detta problem... Tidnigen är på 96 sidor + 4 för framsidorna. Alltså 100 sidor har documentet. (quark)

Tidningen har en massa luckor och är inte klar på långa vägar. Kan man börja nedi från? Eller kan man ta en bit i från mitten? Ska jag göra ett nytt doc för bara dessa sidor eller skickar jag med hela doc i alla fall?

 

Skulle bli tacksam för svar kort som lång!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring de som du skall skicka dokumentet till och fråga hur de vill ha det. Du verkar ju inte ha gjort något sådant här förut, så om du inte har lurat någon att du kan det här så är det väl bara att fråga. Troligen hur som helst bättre att fråga en 100 sidors publikation bör inte vara helt gratis misslyckas med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning är att välja 16 sidor i följd, skriva ut till PS-fil sen distilla till en PDF-fil, vilket borde vara ett format som tryckeriet tar. Glöm inte att ställa in, först skrivaren i Qxpress, och sen distillern rätt. Du kan ringa tryckeriet och fråga om dom tänkt trycka provet offset eller digitalt och dessutom fråga om inställningar. Susa in på deras hemsida också, kanske finns något matnyttigt där. Om du skickar Quark dokumentet istället, glöm inte att skicka med alla högupplösta bilder samt typsnitten som används.

 

/Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...