Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Digisip lagt ner helt eller?

Pike2k

Recommended Posts

Jag var en av de allra första kunderna på Digisip. I höstas köpte J. Birgersson & Co upp bolaget & det ingår numera i koncernen Labs2.

Innan bolaget såldes var det visserligen lite småproblem med tjänsten, men det accepterade man eftersom det var ett nystartat bolag & ny teknik.

Sedan årskiftet har Digisip inte skickat ett enda Epostmeddelande till mig, inte ens de utlovade kontoutdragen har skickats ut. Tänkte inte så mycket på det eftersom jag inte haft bandbredd att utnyttja tjänsten ordentligt, så jag betalade snällt in månadsavgiften för att hålla liv i abonnemanget (detta var ett fördelaktigt premiärerbjudande, därav orsaken).

Har de senaste 2 veckorna gjort det mesta för att få tag i någon människa på Digisip för att kolla vad som står på. Skickat Epost till deras 3 olika adresser, info@ support@ kundtjanst@digisip.com ...inget svar.

Försökt ringa dem. Deras växel är en hyrd tjänst så de vet inget om företaget. De har endast ETT telefonnummer att koppla vidare till, så det är oftast upptaget. Då ber växeln om namn & telefonnummer som de vidarebefordrar till Digisip Kundtjänst. Detta så att Kundtjänsten kan ringa upp mig. Denna procedur har jag gjort ca 5gånger nu, men inget samtal från Digisip ännu sålänge.

2 gånger har jag ringt DIREKT till Kundtjänsten (lurade av numret från en växeloperatör på Labs2). Den första gången var det faktiskt någon som lyfte luren (de hade väl glömt att sätta på telefonsvararen) jag blev överlycklig & skulle precis till att prata när samma människa utan att säga ett ord prompt lade på luren i örat på mig. Jag upprepade försöket 1 minut senare, då hade de slagit igång telefonsvararen. Att lämna namn & telefonnummer på sagda telefonsvarare gör inte mycket nytta det heller.

Det är ganska frustrerande med en sån här behandling när man varit en av de första kunderna hos ett företag, när man i princip vill veta om man fortfarande är kund hos dem.

Någon som har tips om vad jag kan göra?

/pike

Tjena Pike

Kan tala om att mitt digisip-abonnemang plötsligt börjat fungera igen efter en månads oförklarligt avbrott.

Har själv mailat kundsupporten 4-5 ggr eller så.

Efter det första mailet (tror jag) så ringde en trevlig kille från digisip från en mobiltelefon och bad om ursäkt för avbrottet och sa att de höll på med en nätomläggning.

Tydligen så kunde endast de med cisco-ATA186'or logga in och han visste inte när det skulle fungera för oss andra.

Dum som jag var så frågade jag inte VARFÖR vi andra inte kunde logga in då jag hade möjlighet att ändra parametrar i det programmet jag använde.

Jag var dessutom naiv och trodde att de skulle fungera igen inom någon dag eller så.

Men, avbrottet varade i en månad och jag mailade flera gånger under denna tiden, men inte så mycket som ett svar fick jag.

Ingen vidare information via deras hemsida.

Med anledning av vad du också skriver så tycker jag att det är USELT av digisip att behandla sina kunder på detta viset. Men de binder bara ris till egen rygg genom att göra på detta viset då de skrämmer iväg sina kunder som man tycker att de skulle vara lite mer rädda om i dessa tele-konkurrens-tider.

Som sagt, nu fungerar det igen, men vem vet hur länge?

Och får vi någon ersättning för våra olägenheter?

Tror knappt det, botten alltså.

Så därför har jag nu beställt ett dylikt abonnemang hos Tele2 istället. De har lanserat ett bredbandstelefoni-erbjudande som jag inte kan motstå. (tokbilligt)

Om allt går som det ska så blir det Tele2 istället.

Digisip får isåfall skylla sig själva.

De vill ju onekligen inte ha med sina kunder att göra.

I mina ögon så verkar det inte seriöst alls.

MVH

"Stefan i skåne"

Hej Stefan och tack för ditt svar. Trevligt att höra att det funkar för vissa. Säg mig, får du fortfarande kontoutdrag via Epost som de började med i höstas? Det senaste jag fick kom i Nov el. Dec 2003.

Gjorde ytterligare ett försök att komma i telefonkontakt med dem i fredags. Det är väldigt smart av ägarna att ha en extern växel som inte vet ett dugg om företaget. Hade ett relativt långt samtal med växeln (man kommer automatiskt till den om man ringer Digisip's kundtjänst). Den personen jag talade med i växeln förklarade frustrationen de upplever när folk ringer & är förbannade för att Digisip aldrig hör av sig tillbaka. Personen nämnde även att de funderade på att sluta ta samtal från Digisip...

Undrar hur detta ska sluta, men det är nog inte på ett positivt sätt känns det som..

Hej. Jag har inte "haft Digisip" längre än sedan februari och jag har aldrig fått något kontoutdrag eller faktura...

Som sagt, det verkar nästan vara ett enmansföretag.

Kundservicen lämnar en hel del att önska.

MVH

Stefan

• 5 weeks later...
FredrikHansen

Det ÄR ett enmansföretag.

Eller - har jag fel?

Är det nån som pratat med någon annan än den här Jesper?

FredrikHansen

Ni grabbar har haft tur!

Jag betalade in i slantar för ATA'n och abbonemanget i februari 2004

och har i princip sedan dess försökt att få pengarna tillbaks, då de inte kunde leverera...

Jag pratar med växeln varje dag, de lämnar namn&kundnummer och så händer inte ett skit.

Jag vet att marknaden är dammsugen på ATA och att nästa generation är lika uppsugen av jättarna som vanligt, men det är ju fan att man som kund blir lurad att betala till Digisip, då de inte kan leverera.

ARN? Hur långt måste man gå?

Och jag som (kanske dumt nog) är trevlig vid varje samtal, saklig pga att jag vet att jobbiga kunder hamnar längre ner på listan, inte får man nåt för det.

Nej, blåst är känslan jag har.

Resonera en sekund: Om jag har kontakt med växeln två gånger per dag i över två månaders tid och ingen ringer upp, då är det inte brist på tid eller nåt annat svepskäl som gäller...det är SKIT I KUNDEN HAN HAR REDAN PRÖJSAT! som gäller...

Kund# 11317 - som vill ha pengarna tillbaks, är det så svårt?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...