Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia duocom paket


Nisse

Rekommendera Poster

För all del är telia duocom ett bra paket för nån som inte har så höga krav på en internet uppkoppling,som sitter och surfar i godan ro och nöjer sig med att tuffa omkring i drygt 7-8k.

om man har högre krav av sin internet leverantör skall man inte välja telia.

Jag hade för ett bra tag sen ett duocom och hade ruskiga svårigheter att få till det i linux. Efter typ en månad fick jag till det efter ha grottat ner mig i den 5 sidor tjocka manualen till zyxel modemet och pysslat med init-strings tills jag höll på att kräkas.

Telia's "tekniker support" visste inte för det första vad en init string var, och hade ingen koll alls på vilka protokoll dom körde på deras egna server. När jag började få tips av typen "knacka lite på modemet" så la jag på och satt igång med att kolla på usenet istället.

Om du vill ha ett omdömme förutom mig så kan du kolla själv.. du kommer dock ha endel bekymmer att hitta inlägg där det inte står. "vaför i h**vete skaffade jag den här s**ten"

 

Det är skamligt att ett oprofitionellt företag som telia har kunnat bli så stor.

 

Istället rekomenderar jag att du väntar till adsl släpps på allvar.

Tyvärr är det telia som går i spetsen där också, men det fungerar i alla fall som det ska.

 

 

 

/[LinuS] något Telia fientlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...