Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Grattis Danmark till första platsen!

Stefan Eklinder

Recommended Posts

Stefan Eklinder

Godkväll!

Jaha, vad säger man?

Grattis Danmark för att ni kört om Sverige som främsta internet-nation.

http://www.uppsnappat.se/?url=news!read.jspx?newsID=6692

Danmark har visat sig vara mer aggressivt än något annat land när det gäller att dra fördel av webbens möjligheter, menar undersökarna. Bidragande till att Danmark har placerats som etta på listan är bland annat att man har etablerat en statlig Internet-portal som samlar fem ministerier och 24 andra organisationer, och på vilken företag erbjuds en rad tjänster.

Vi svenskar måste visa oss mer aggressiva för att återta första platsen igen. :-) Vi är för snälla helt enkelt.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Helpdesk: Sitter du bakom en brandvägg?

Kund: Nej, jag sitter vid ett fönster.

Yttermera.se

Anjuna Moon

Tja, när det gäller bredbandsanslutningar så är det liiiite billigare och logistiskt enklare att täcka Danmark än hela Sverige. Men i övrigt får vi skärpa oss.

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Tja, när det gäller bredbandsanslutningar så är det liiiite billigare och logistiskt enklare att täcka Danmark än hela Sverige. Men i övrigt får vi skärpa oss.

Möjligt att det är så, men Sverige och den svenska regeringen gick ut starkt med "Bredband åt alla" i IT-bommens dagar.

Sen stannade det hela upp. Sjönk väl när IT-aktierna åkte i sank på börsen och såpbubblorna sprack. Nyheterna visade att det hela var på väg med kablar som höll på att grävas ned, men glesbygden sitter såvitt jag vet utan bredband än idag.

Vi lägger samtidigt ut mer och mer på internet. Det är väl inte mycket som inte går att nå idag utan internet och dator.

---

Yttermera.se

fast så kan man inte räkna, eftersom 99% av sydkoreas befolkning har tillgång till bredband.

Men detta är klassikern: "Fan vad bra det går! Vi är bäst i värld..... BOOOOOOM!!! (ljudt av ett it-bolag som går upp i rök)"

Anjuna Moon
Möjligt att det är så, men Sverige och den svenska regeringen gick ut starkt med "Bredband åt alla" i IT-bommens dagar

Jo det var ju det som var det stora misstaget. Regeringarna i det här landet har alltid trott att de har mer pengar än de har. Det insåg man ju att det inte finns pengar till att dra miltals med kablar till alla orter där färre än 100 pers bor.

Nä, mer realism vore trevligt från politikers sida och mindre valfläsk.

Anjuna Moon
eftersom 99% av sydkoreas befolkning har tillgång till bredband.
Det betvivlar jag starkt, var såg du den siffran?

99% av sydkoreas befolkning har tillgång till bredband.

Nä det kan väl ändå inte vara möjligt?

#Seppo

Stefan Eklinder
Anjuna Moon skrev:

Nä, mer realism vore trevligt från politikers sida och mindre valfläsk.

Precis!

Mycket snack och lite verkstad, som man säger. :-)

Tvärtom vore bättre...

---

Yttermera.se

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...