Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jpg bilder


Andreas____

Rekommendera Poster

Andreas____

Vad jävla konstigt jag har några .jpg bilder på en skiva som jag ska lägga ut på hemsidan. men IE kan inte visa bilderna.

Dom går och öppna i alla andra program utom i IE.

Jag har öppnat dom i photoshop och sparat om dom som jpg men det går fortfarande inte att öppna dom i IE det blir bara en liten ikon med ett kryss i.

 

Jag höger klickar och väljer öppna med Internet Explorer så jag kan inte ha angett fel sökväg eller nått. Likaså när jag ska lägga dom på hemsida och använder Dreamweaver och väljer bilder så blir det samma i dreamweaver en ikon med ett kryss.

 

Nån som vet vad det kan bero på? Jpg filer måste väl gå att använda på webben det har det ju alltid gjort förut

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FÖrmodligen ligger bilderna i cashen (därför visas de under en del förutsättningar inte andra), stora/småbokstäver eller felaktig sökväg. Kolla källan i notepad efter att dreamweaver sparat filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas____

men alltså jag höger klicka på filen och valde öppna med ie men det funkade inte då heller. Så sökväg och stora/små bokstäver kunde det inte vara. Men har upptäckt vad det var nu. Bilderna var sparad i CMYK läge och inte i RBG fick ända det i photoshop sen gick det bra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...