Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är DELL's datorer tysta?


php-ante

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag är på väg att köpa en Dell Dimension 4600 men vill först höra om någon här har erfarenhet av dessa system?

 

Hur mkt låter de ingående komponenterna?

 

Hårddisk?

Grafikkort?

Nätaggregat?

 

Är ni nöjda med er Dimension 4600? Något annat att kommentera om dem?

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga att vi kör med precision och optiplex modellerna på jobbet och dessa är hyfsat tysta, några användare har köpt dimension datorer som vi brukar hjälpa till att konfa och dessa har ex fx5200 som grafikkort som ingen gillar dessutom ett 250 w aggregat som man tycker är i minsta laget, hmm.

Integrerade grafikkortet på dimension är bara skräp, välj i så fall ati 9800 pro kortet, annars är ju priset ganska lågt, varför många väljer dessa.

 

 

#Seppo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man inte spela (lågstadiebarn och dito undantagna) så räcker ju FX5200 helt utmärkt. Varför köra "overkill"? 5200-kortet duger utmärkt till största delen av befolkningen!

 

-Annars håller jag med om att 250w nätagg är alltför klent idag. 300watt minimum!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gillar ingen FX 5200-kortet? Ljudnivåmässigt eller av prestandaskäl?

 

Om prestandaskäl, jobbar ni då med ngn grafisk produktion eller är detta även märkbart i vanlig "Office-miljö"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför behöver man mer än 250? Jag känner mig helt borta här... så länge datorn går igång så räcker väl 250? ;)

 

Kan du förtydliga lite varför man behöver >= 300?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FX 5200 kortet räcker bra till applikationer ex word, excel m.fl, men dessa användare har ju barn som spelar spel och då är det enligt föräldrarna inte tillräckligt med ett sådant kort, utan dom väljer ati 9800 pro kortet istället.

Men ska du inte spela några avancerade spel så funkar det kortet utmärkt.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clas Ericson
Varför behöver man mer än 250? Jag känner mig helt borta här... så länge datorn går igång så räcker väl 250? ;)

Man ska inte stirra sig blind på nätaggets Watt-angivelse. Vad som är minst lika viktigt är hur många watt agget kan leverera under längre tid. På denna punkt skiljer sig aggen åt.

 

Dells agg på 250W kan vara av bra kvalitet och kapabelt att prestera som ett sämre agg på 300W och då spelar det ingen som helst roll om det står 250 eller 300. Å andra sidan kan det vara så att dessa 250W är anpassade för datorn aktuella bestyckning, ex med ett strömsnålare FX5200-kort, och kanske inte räcka till om man själv uppgradera i framtiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om Dell´s DVD-brännare som ingår är + eller -?

 

Något att kommentera om deras DVD-brännare? Har hört att det är dåligt att ha DVD-brännare i samma enhet som CD-läsare? Kommentarer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick höra för drygt ett år sedan att DVD-brännare och CD-/läsare-brännare inte trivdes på samma IDE. Har haft det så i nämnda tid utan problem. Om det var det du undrade över www.php-services.com.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...