Just nu i M3-nätverket
Jump to content

koppla upp överallt.

Kalinka

Recommended Posts

Hej!

Jag skall ut och resa. Med mig har jag en handdator samt en t68i. Nu skall jag bara skaffa något bra system för att, varsom helst i världen, kunna koppla upp min handdatorer och skicka hem texter via nätet till Sverige.

Finns det något företag som erbjuder denna tjänst, dvs internetuppkoppling i hela världen via mobiltelefon till en rimlig kostnad?

TACK*1000 för tips och förslag!

David Hagdahl

"MCI owns and operates a robust and highly reliable dial network with over 3 million ports worldwide. Depending on the service you choose, you can access the MCI network from over 3,800 Points of Presence (PoPs) in over 140 countries around the world. MCI continues to add new ports and POPs to increase network capacity and improve coverage. "

http://business.mci.com/small_business/internet/dial.jsp

Vi använde denna tjänst på ett större svenskt företag jag jobbat på. Fungerade med lokalsamtal i stort sett överallt, imponerande täckning.

Personligen skulle jag hellre välja landlina än mobil eftersom det ger klart högre hastigheter.

GPRS är inget man kan räkna med att det finns överallt.

[inlägget ändrat 2004-04-16 16:52:53 av Urcellen Ellen]

Varför inte lägga upp en modempol i din dator själv. På så sätt så kan du alltid komma åt den bara du har en teleutag. Fast ringa längre samtal från typ andra sidan världen till sverige kanske inte alltid är billigast.

Ja, jag tänkte ju ordna så att jag kopplar upp min ghanddator via WAP till internet och skickar hem e-post. Det kommer väl vara ett e-post i veckan eller så (reserapporter lixom) så det bör inte vara så farligt mycket.

Bara jag kan koppla upp i hela världen via min mobil så...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...