Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mpg förvirring...


Daniel Nilsson Sweden

Rekommendera Poster

Daniel Nilsson Sweden

Jag brände två filmer i mpg-format åt en polare nu i veckan. Jag kollade först att hans DVD-spelare skulle klara Mpg-format. http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=Samsung+DVD-M205&Search=Search&country=&orderby=Name <-- enligt denna adress så gjorde den det. Jag provade den först i min Centrum Gemini 330. Och den klarade o spela upp dom. Lite stor skillnad på min o hans spelare men det var den enda jag kunde prova på. Nåväl, han kan iaf. inte spela den (det stårr loading och så hakar sig DVD:n). Har det något med att jag brände i No Multisession eller vad är felet. Jag brände filmen i DATA cd.

 

 

/Daniel Nilsson Sweden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så konstigt att det funkade på din men inte hans eftersom din spelare har stöd för rena Mpg (MPEGISO) filer. För att bränna till Samsung spelaren måste du göra som vanligt, d.v.s. bränna som VCD eller SVCD beroende på om det är en Mpeg1 eller Mpeg2.

 

/OZn

_________________________________________________

ROM-MINNE - Kräkningar efter första skolfesten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Nilsson Sweden

okey hehe... Men det tar väl väldigt lång tid o bränna i SVCD?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du tänker nog på när man konvertera till mpeg från AVI. Kör du Nero väljer du bara "Super Video CD" som står till vänster (kommer wizarden upp stänger du den bara och klickar File -> New). Nu kör jag iof Nero version 5.5 så det kan ha ändrats lite. Men som sagt, leta bara efter "Super Video CD" och bränn som vanligt...

 

/OZn

_________________________________________________

ROM-MINNE - Kräkningar efter första skolfesten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Nilsson Sweden

Men vad ska jag göra om jag vill bränna allt på en DVD-R skiva då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Om du vill lägga allt på en DVD-Rskiva kan jag rekommendera DVD+R för då är det nästan säkert att det funkar på de flesta nyare DVDspelare. VCD i stället för SVCD om det är CD. Så är det i alla fall på min Sony som är snart ett år gammal.

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VCD i stället för SVCD om det är CD.

Då ska spelaren vara en riktigt billig sak eller x antal år gammal för att inte klara av SVCD.

 

/OZn

_________________________________________________

ROM-MINNE - Kräkningar efter första skolfesten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...