Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C-uppsats ämne


Cyclad

Rekommendera Poster

Skulle behöva lite hjälp med att hitta ett c-uppsats ämne, har letat febrilt själv men inte hittat ngt som jag verkligen vill skriva om tyvärr. Uppsatsen ska vara i informatik.

 

Var inne på att skriva om tunna klienter i skolmiljö, närmare om att allt är centralstyrt och flexibiliteten minskar, men svårt när allt och alla i stort sett lovordar tunna klienter.

 

Så om ni har ngt tips som ni tycker skulle vara bra, så skulle jag vara mkt tacksam.

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-14 11:55:02 av Cyclad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte tipsa om ett ämne, men dock kan jag tipsa om Mälardalens högskolas databas över tidigare uppsatser:

 

http://www.eki.mdh.se/uppsatser/sok_amne_termin.php

 

Andra högskolor bör också ha något liknande. Utifrån tidigare uppsatser kan man oftast hitta inspiration och idéer.

 

_________

TicoRoman - som är mitt i uppsatsarbete inom samma ämne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Var inne på att skriva om tunna klienter i skolmiljö, närmare om att allt är centralstyrt och flexibiliteten minskar, men svårt när allt och alla i stort sett lovordar tunna klienter.

 

Då är det väl ännu intressantare att skriva om just detta. Om du själv kan komma fram till slutsatser som motbevisar eller åtminstone ger en alternativ syn till den stora massans inställning till tunna klienter så har du en toppuppsats (i vilket ämne som helst för den delen).

 

Att skriva ngt som bara bekräftar allmänna "sanningar" är väl bara tråkigt. Våga vara anti.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för hjälpen, ska försöka hitta ett ämne genom att ta en titt på era länkar.

 

Anjuna:

Du har helt rätt i det du säger, dock har jag kommit till slutsatsen att ämnet är för tunnt och såg samtidigt i en annan uppsats att det är inte ett så stort problem, iaf i den utsträckning som jag trodde att skulle vara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...