Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför så liten text ?


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

Varför använder Ni så liten text på ert forum 7.5p är lite för litet kör i alla fall 10p, så att vi som använder lite högre upplösning också kan läsa inläggen utan förstoringsglas ;)

 

Mhv

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det är några som klagat på detta, och jag har en lösning på G. Vi ska lägga detta på en css och köra med 11px.

 

Detta är något som kommer att göras succesivt framöver.

 

Låter det ok?

 

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar helt visst bra om åsyftade texter blir större... men jag är förvånad över det positiva bemötandet och förespeglandet av snar åtgärd efter att "några" klagat.

 

Mina klagomål ang att eForum inte är anpassat att lätt kunna köras även med 640 x 480-upplösning, vilket resulterar att man nödgas ständigt sido-scrolla, bemöttes oförstående och verkar inte resultera i någon förbättring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det är helt riktigt uppfattat Chakotay!

 

Det är skillnad på att ändra i en css och ta bort "hårdkodade font-hänvsningar" därför att majoriteten av användarna på sina skärmar knappt ser texten och att bygga om eforum för det fåtal som fortfarande kör på 640x480. Rent krasst ser det tyvärr inte bättre ut för din del.

 

mvh

Jani

plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, skönt nu slipper man kisa när man läser inläggen... Jag trivs med nya storleken, inte för stor och inte för liten.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det var mycket roligt att höra - den ska införas på fler ställen bara...

 

/Jani

plus.idg.se

 

ps.missa inte chatten på torsdag kl 18:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör oss alla en tjänst och sluta att gnälla om att sidbredden ska anpassas till 640x480-upplösning. Ställ om skärmen till en högre upplösning i stället!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fortfarande texten är för liten! Och att ställa om den med CSS gör ju inte saken bättre. Nu fungerar det inte att låta webbläsaren förstora texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...