Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hipp.Hipp.Hora.SWEDiSH.SCREENER.XViD-LiMRiDE


Yuva

Rekommendera Poster

hej, jag har laddat Hipp.Hipp.Hora.SWEDiSH.SCREENER.XViD-LiMRiDE.

det fungerar ej i media player, inte heller i divxplayer.. jag har divx o xvid installierat på min data..

 

jag undrar om nån av er vet varför o vad jag behöver för att få den funga..

 

vad e Xvid-limride?

 

tack/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt regler så:

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.

 

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-----------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

-----------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget minne av att jag läst att detta är ett warez-forum...

 

Rent teoretiskt skulle man ju, om man nu kunde något om sånt här, anta att LiMRiDE är gruppen/personen som rippat filmen, men det är ju en vild gissning eftersom jag inte sysslar med sånt här alls själv.

 

Jag har hört talas om att det i den smusiga warez-världen händer att folk går ut med material som inte alls funkar eller är det som påstås i filnamnet.

 

-------------------------------

/HAREN

"And never start a sentence with a conjunction"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material

 

Det skribenten frågar efter bryter inte mot forumets regler. Han frågar bara helt enkelt om hur han ska spela upp en film. Bakgrunden till denna handligen är inte känt.

 

Det kanske är så att personen i fråga har köpt filmen, eller så kanske han tillhör en organisation som kartlägger piratfilmer eller vad som hälst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar om nån av er vet varför o vad jag behöver för att få den funga

 

titeln på filen är "Hipp.Hipp.Hora.SWEDiSH.SCREENER.XViD-LiMRiDE"

 

Hipp.Hipp.Hora Titeln på fillmen

SWEDiSH Språket (!)

SCREENER Filmets ursprung

XViD Du behöver xvid

LiMRiDE Personen som rippat filmen

 

Jag skulle misstänka att filmen du laddat ner är skadat eller inte fullständigt (inte hela filen). Det kan hända ibland. Vad du kan göra är att ladda ner den på nytt eller försöka laga filmen. "DivFIX" är ett känt program som kan laga den typ av fel som dessa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört talas om att det i den smusiga warez-världen händer att folk går ut med material som inte alls funkar eller är det som påstås i filnamnet.

 

 

Hmm, det låter mest som smutskastning i mina öron. I kriminella kretsar så finns det oftast båda skrivna och oskrivna lagar och regler som alla följer. Den som bryter dessa kan riskera att bli bannad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filmen är inte släppt, du har gått på en så kallad "nit" ;)

 

vanligt förekommande inom lama p2psvängar, tror inte ens det finns någon grupp som heter LiMRiDE.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på att han/hon inte köpt filmen.

hej, jag har laddat Hipp.Hipp.Hora.SWEDiSH.SCREENER.XViD-LiMRiDE.

 

Jag bryr mig inte om vem som laddar ner filmer och sånt. Vem vet, det kanske gör jag också? Tänkte bara påpeka att sånt inte får diskuteras här.

 

 

Ha det bra,

A.C.Magic

------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

------------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på att han/hon inte köpt filmen.

 

Hon kanske köpt filmen i butik och sen laddat ner...

 

 

Tänkte bara påpeka att sånt inte får diskuteras här

 

Det är just det jag menar motsatsen till. Man får diskutera varför en film man laddat ner från nätet inte fungerar. Däremot så är det förbjudet att diskuter om vart man kan ladda ner en fungerande film etc...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filmen är inte släppt, du har gått på en så kallad "nit" ;)

 

Bara för att filmen inte är släppt så betyder det inte att man inte kan ladda ner den från internet. Dessutom var det en screener han laddat ner och det innebär att källan är samma som går till biograferna (om jag inte minns helt fel)

 

Det faktum att filmen inte är släppt får mig att börja tänka på illegala verksamheter, men jag anser fortfarande att man kan ställa en sån fråga och förvänta sig uppriktiga svar här.

 

 

Lägger till:

screener (vhs screener) skickas ut till videobutiker som en "demo" för att övertyga butiken om att filmen är tillräckligt bra för att sälja/hyra ut.

 

[inlägget ändrat 2004-04-12 20:51:17 av Arash Hellysaz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en screener är väl egentligen en slags förhandsvisning av filmen om jag har förstått det hela rätt.

 

varför den inte funkar kan ju bero på mycket. men är du säker på att du har xvid-codecen överhuvudtaget?

 

annars finns det ett fint paket med codecs att ladda ner på:

http://www.hellninjacommando.com/defilerpak

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...