Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DC++


Johan S Stenström

Rekommendera Poster

Johan S Stenström

Vågar man fortfarande tanka från DC++? Nu skall dom ju varna en när man är ute på DC att man gör en olaglig handling när man delar ut. Då kom jag att tänka på att man kan bli bannad på DC. Om personer från olika myndigheter och kontrollorganisationer är där och trakasserar användarna slängs dom ut. Kan man känna sig säker på DC ännu?

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du använder DC++ behöver inte betyda att du delar ut olagliga filer utan det beror helt på _vad_ du delar ut. Många delar exempelvis ut egen musik, film eller olika gratisprogram. Sen att myndigheter och liknande är inne på fildelningsprogram är inget nytt. Så har det varit länge och det gäller inte bara DC++ utan de flesta fildelningsprogrammen... Dom har ju inte så stora resurser att de söker efter minsta lilla olagliga fil utan dom söker sig främst till de stora bovarna. Många av dessa använder sig som bekant av program som PeerGuardian som de tror sig skyddas av.

 

/OZn

_________________________________________________

ROM-MINNE - Kräkningar efter första skolfesten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Den typen av aktioner som sker i ISA, i form av att stickprovsstämma fildelare tror jag vi är långt ifrån. Dels finns inte resurserna hos svenska myndigheter att genomföra detta (läs Ej ännu mutade av RIAAAs svenska motsvarighet) och dels respekterar svenska staten fortfarande lagen om brott mot personlig integritet, som förbjuder myndiigheter att gå in på din dator utan tillåtelse. Amtipiratbyrån bryter ex. mot så många lagar att ansvarig borde inte bara bli tvungen att stänga ner sajten, men även spärras in.

 

Fildelning av filmer och spel i allmänhet tycker jag i övrigt ska fortsätta. Så länge skivbolag och spelbolag medvetet släpper 90% skit för att tjäna pengar på framförallt barn och undgdomar så tycker jag gott att det är ok att åtminstone tanka ner saker innan man köper dem i utvärderingssyfte. Inte fan betalar jag xxx spänn för ngt som jag inte vet vad det är, speciellt när man gjort det förr och ideligen blivit bränd.

 

PS. Jag bryter inte mot e-forums regeler genom att säga detta. Det är ett ståndtagande och inte en uppmaning till olaglg fildelning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...