Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppkoppling!!!


Jontboy

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag ska koppla upp måste jag skapa en ny anslutning varje gång. När jag gjort detta funkar det att koppla upp och surfa. Men sen efter 20 sekunder kommer det en ny anslutning med samma namn som på den jag skapat, och den jag skapat får tilllägget _OLD efter sig!?! Och sen när man kopplar ifrån och ska koppla upp senare då funkar inte det. DÅ måste man skapa en ny anslutning och så går det runt runt...Jag blir galen på det!! den nya anslutning har ett annat telefon nummer än min gamla, 09397704990 byts mot 0088213885217. och i användar namn står Conninst ID.

 

Vad är det som e fel?? Har jag fått nått virus typ eller nåt sånt, jag har norton antivirus så ja tycker det borde upptäcka det så fall.

 

JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP!!!

//Jonas Nilsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj.

 

Är det någon som vet om han råkat ut för modemkapning geno t ex ett serial-program.

 

undrar bara...

 

 

Ge även oss latisar bredband, vi är inte så dumma som ni tror, Skanova.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar modemkapning...

 

 

Vilket OP kör du med, kanske du ska testa med denna länk

 

http://www.internetit.konsumentverket.se/

 

Plocka hem Bluffstopparen och testa med detta

 

Men obs!! Fungerar bara med Win2000 och XP

 

 

Annars får du kolla i registret och rensa där.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2004-04-06 23:35:28 av //gästen]

[inlägget ändrat 2004-04-06 23:35:47 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till kanalen Internet- uppkopplingar (konstigt avstavning..)

 

/T

Moderator för Internetprogram

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Om du går in i registret, HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Där kan du göra ändringar som är "ofarliga" för din dators hälsa. Ta bort svchost.exe och den dialer som finns där (kan säkert heta lite olika) Eller om du är osäker, titta vad som finns där och skriv hit (eller till mailen) och fråga vad du ska göra.

 

Åtgärden löser egentligen inte grundproblemet, programmet som skapar den nya anslutningen finns fortfarande kvar men kommer inte att ställa till några mer besvär så länge du inte rör det. Och du kommer säkerligen inte att hitta det. :)

 

Alternativt kan du skapa en annan uppkoppling, programmet gör bara om din standardanslutning...

 

Lycka till. Mvh Jan L

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag råkade ut för exakt samma problem som du igår. Samma nr och samma användarnamn.

jag gjorde en systemåterställning till några dagar före händelsen och det verkar fungera....

 

eller verkar fungera iallafall:

 

användarnamnet byts inte ut men lösenordet är flera tecken längre än normalt. Det går att ringa upp både med det "nya" och det gamla lösenordet.

 

Vad är detta? Har inte modemkaparprogrammet försvunnit. Är mycket tacksam för svar då jag inte vill betala 3000 kr.

 

Tror dock tyvärr att mamma lyckads koppla upp sig med Conninst ID

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guldheden.

 

Vid en systemåterställning så är det väl bara registervärdena som återställs? (rätta mig gärna om jag har fel)

Alltså kan inte programmet ha försvunnit bara (vilket räcker) de värden som "genererar" problemen.

 

Gör väl inget att mamma kopplade upp sig... det är väl hon som betalar? Mindre gnäll om hon gör "fel" kanske? :-)

Det viktigaste är att kolla vilket nummer som rings upp, vill man förlita sig till ett program, ladda ner bluffstopparen eller använd panda av, det har en liknande funktion.

 

mvh Jan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande lite oroad över att det verkar som om lösenordet inte blir det som jag matar in. Jag ringer dock upp till rätt nummer nu samt har installerat bluffstopparen..

 

Hur länge dröjer det innan det kommer en faktura om man av misstag kopplat upp sig?

 

Hur bestrider man den på bästa sätt?

 

tacksam för snabba svar då jag åker till USA imorogn och lämnar över problemet till mina föräldrar som inte är så värst vassa på datorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad man läser om folk som har råkat ut, så kan det dröja lite olika.

 

Men faktum är, när en sådan faktura kommer, så ska man omedelbart polisanmäla detta och ta kontakt med konsumentrådgivare eller motsvarande hos din kommun.

 

Kolla också denna länk

 

http://www.internetit.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1475&lngArticleId=3534

 

Det kan bli en del strul, men har du bara på fötterna och vet att du är helt oskyldig till dessa telefonfakturor så är det bara att stå på sig.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hjälpte en kompis att ta bort detta program. Råden de andra gett dig hjälpte inte henne. Istället stängde programmet av modemhögtalaren och ringde själv upp till ett nummer jag inte lyckades spåra motagaradressen till.

 

Jag övertalade dem istället att uppgradera sin premunikation på Norton antivirus 2003, ett inköp av Advare Proo och efter en uppdatering samt fullständig systemsökning var probemet borta.

 

Hoppas vi... men som sagt, man vet aldrig och det är alltid noga att se efter vilket telefonnummer som modemet ringer upp.

 

Det bästa vora att alla fick tillgång till s.k. "smalband" för en rinlig kosnad (50-100 kr/månad) så slapp modemkunderna subventionera storkonsumerande bredbandsanvändare som mig. De skulle säkert nöja sig med 100 kb/s för att surfa då och då samt ta hem sin e-post.

 

 

Ge även oss latisar bredband, vi är inte så dumma som ni tror, Skanova.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...