Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

127.0.0.1


BusenBoman

Rekommendera Poster

Har letat på många ställen efter en förklaring till varför jag har följande värde i min Outlook Express.

Både på Pop3 och på SMTP står det 127.0.0.1.

Jag vill inte ha det där!!!

Jag vill ha:

Pop3: m1.421.comhem.se

och

SMTP: mail1.comhem.se

Det går inte ändra så att värdena blir kvar!!!!

Varje gång jag startat om datorn och går in och kollar i Outlook igen så är värdena ändrade till 127.0.0.1 igen och det gör mig så irriterad!!!!

Kan någon hjälpa mig, eller det är bara att formatera skiten och börja om från början?

 

// André

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar det att skicka och hämta mail??

 

Annars kanske du har ett antivirusprogram som kollar igenom din mail...

127.0.0.1 är din egna dator, "localhost". Ditt antivirusprogram kanske ställer om adressen till 127.0.0.1 för att all post skall gå genom antivirusprogrammet....

 

 

[Jharowski]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp det funkar att både skicka och ta emot.

Men det är nog som du säger att det är Antivirusprogrammet som ställer om adresserna. Jag hade nästan det på känn efter som att jag pratat med dom som har samma virusprogram som jag och alla dom har samma fenomen. Går det inte rätta till är det så att man kanske får skippa världens bästa antivirusprogram just nu.

Jo, jag har ju fått lära mig att 127.0.0.1 är min egen dator (local host), genom ett antal andra forum som totalt IQ befriar en för att man frågar om en sådan sak. Men vet man inte innan så måste man ju få lära sig.

Sen de flesta Internet leverantörer idag kräver ju att man skall ställa om SMTP adressen för att man skall kunna skicka e-post i framtiden. Man vill ju att det skall funka.

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-06 11:52:08 av BusenBoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...