Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

1 april


Johan S Stenström

Rekommendera Poster

Johan S Stenström

Enligt vissa personer jag har träffat har förbudet mot att tanka musik och filmfiler trätt i kraft 1 april. Efter vad jag själv har hört dröjer det till senast årsskiftet 2004 - 2005 med ett sådant förbud. Vilket stämmer?

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om förbudet trätt i kraft 1 April så borde IDG ha slagit upp det stort. Jag har inte läst det någonstans, så jag är tämligen säker på att årsskiftet är det som gäller.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande på remiss. Antalet remissvar som kom in första omgången var så överväldigande stort och det kommer att krävas ytterligare utredningsarbete innan ett beslut kan tas i riksdagen. Sådana som vet bättre än mig bedömer att ett förbud tidigast kan träda i kraft i början av 2005, troligtvis närmare 1 juli än 1 januari. Folk som pratar om 1 april blandar ihop förbudet mot nedladdning med kassettavgiften som Copyswede har gjort med branschorganisationer inom svensk handel. Den gör att man måste betala ca 4 kronor mer per DVD-skiva mot tidigare. Detta är dock ingen lag, men i princip alla större butiker lär lägga på avgiften (och de mindre för att tjäna mer pengar?)

----

The rest is silence.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...