Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tracker program


Glenn Larsson

Rekommendera Poster

Glenn Larsson

Tjena.

 

Tänkte bara fråga; finns det något linknande

program som Protracker/Med/Octalyzer i PC

version?

 

Det gör inget om

- Det kan importera ST/NT/PT Moduler

- Har Midi support

- Stödjer IFF & WAV ljud

 

Mvh

Glenn

 

(Ex Amiga musiker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobias Axelsson

Fasttracker 2 liknar protracker till rätt stor del. Fixar lite alla möjliga filformat, bland annat vanliga 4-kanals moduler och iff och wav ljud. Eller iofs så kan det kanske bli lite skumt med samplingar, men om man väljer att använda sig av programmets fulla möjligheter och fördelar så använder man sig av sk. instrument istället för samplingar, och då funkar allt bra (tycker jag).

 

Midi support har det också, men jag har inte själv grävt så djupt i det, så jag vet inte hur bra det funkar.

 

Tyvärr så är förmodligen Fasttracker 2 helt och hållet nedlagt, så några nya versioner kommer nog inte, såvida inte Starbreeze (fd. Triton) släpper koden under GPL (man kan ju alltid hoppas). www.starbreeze.com har inte längre någon Ft2-sida, så det verkar som sagt rätt kört på den fronten. Men det går ju att tanka hem från andra ställen, www.maz-sound.com t.ex (som även har en hel del annat som säkert kan komma till användning).

 

/Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobias Axelsson

Soundtracker finns det en som heter, till X11. Den kan la läsa de vanligaste formaten antar jag. Har inte gett mig in i det så mycket, eftersom det gick lite slött på min burk...

Jag tycker det är bättre att boota om till DOS ifall man skall tracka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller damma av sin gamla atari (eller amiga) :)

Tyvärr så klarade bara Atarin av 8-kanalers moddar i octalyser...

Falconen klarade dock många fler, men den datorn är ju nästan ny fortfarande :) ingen nostalgi då ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...