Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontroversiellt aprilskämt?


Anp

Rekommendera Poster

Jag tänkte att mina användare skulle mötas av en Aftonbladet-sida med en extra artikelrubrik imorgon bitti.. :]

 

Allt annat på aftonbladet.se är helt intakt, inget är borta eller inaktuellt. Det är endast en rubrik extra med tillhörande artikelsida som är skillnaden. Det går inte att se på URL'en att den är modifierad.

 

Är jag juridiskt sett ute på hal is?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog upp till nätägaren, typ din chef. Ni får väl filtrera/begränsa och modifiera sidor hur ni vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade en liknande diskussion förra året vid den här tiden, dvs inför 1:a april, rörande att utsätta användarna för aprilskämt. Visst, det kan vara kul men man riskerar också trovärdigheten hos administratören och förstärker bilden av "lekstuga" på IT-avd.

 

Jag har alldeles för mycket att göra på jobbet som det är utan att behöva generera ytterligare supportärenden.

 

Vi begränsar oss till att skoja med varandra på IT-avdelningen, lite maxmem, registerhack och liknande oskyldiga spratt som lätt kan avhjälpas.

 

Hoppas jag inte framstår som alltför torr och tråkig nu bara... :)

**************************************

edit: På tal om 1:a april vill jag bara nämna att vi har ca 16 grader och strålande solsken i Halmstad just nu. Våren är här!

 

 

[inlägget ändrat 2004-03-31 11:46:12 av PPC]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: På tal om 1:a april vill jag bara nämna att vi har ca 16 grader och strålande solsken i Halmstad just nu. Våren är här!

Eller som man även kan säga:

"Vi har vår i luften! ...Var fan har ni er?"

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, eftersom jag är inne på samma spår som Anp får vi väl ta smällen ihop ;)

 

Fast jag är mer inne på att lägga upp en fiktiv, företagsrelaterad nyhet på lokaltidningens hemsida istället... typ "Graflunds Galleria börjar luta på grund av sankmark, en katastrof enligt fastighetschefen" åså en fiin bild på en lutande galleria...

 

-- -

.Wey - Go da! Sing a song!

-- -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...