Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Matrox G200-400 och AMD K6-2


PKaze

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med Matrox Millennium G400 (32 MB AGP). Kortet vill inte fungera på en dator med Chaintech moderkort (VIA) och AMD K6-2 450 CPU. Någon som kan bekräfta att G400 fungerar på en dator med VIA-chipset?

Efter att jag installerat windows från grunden, installerat drivisarna (provat med dom senaste) för G400 och startar om låser sig datorn varje gång vid uppstarten strax efter att skrivbordet kommit fram...

Jag har uppgraderat BIOS på moderkortet, laddat hem dom senaste drivisarna för G400, installerat alla VIA-drivisar (IRQ, AGP VXD)...

Någon som har något mer förslag på vad jag ska göra?

 

En kompis har dessutom problem med ett Mystique G200 på en AMD K6-2 300 (VIA, Elitegroup MK). Efter att han uppgraderat drivisarna till kortet blir det precis samma sak som med G400 här ovan - datorn hänger sig när skrivbordet kommer fram. (Kortet fungerar dock med originaldrivisarna från okt 98.)

 

Är det några kända kompatibilitetsproblem mellan G200/G400 och VIA/AMD K6-2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christer wadman

Hej

 

Jag använder ett matrox millennium G200

på ett Epox (EP-51MVP3E.M) moderkort och

K6-2 300 utan problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Henrik Gustavsson

Du behöver ändra AGP-apartuere size till 64 MB istället för 256 MB så tror jag det fungerar.... men jag vet inte...

 

Jag vet att ALi har haft problem med G400, men du säger att du laddat ner de senaste BIOS upgraderingarna så det borde inte vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...