Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Axis Port?


Roger Lindholm

Rekommendera Poster

Roger Lindholm

Hejsan

 

 

För första gången håller jag på och pillar på Axis skrivarservrar. Jag har lyckats ge dom tcp/ip-inställningar osv. Men jag förstår inte vilken port jag ska ansluta mot? Då jag lägger till en lpr skrivarport på en NT4 server... vilken port ska jag då peka ut? Jag kan surfa till axis-servern så jag kan nå all info men förstår inte vilken port jag ska peka ut.

 

 

/ Wath is best in life? Crush the enemies, see them driven before you, hear the lemendation of the women.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

Heter den inte nått i stil med PR1 / PR2

Om det är usb så heter den USB1 har jag för mig.. det står på dekonfigsidor du kan skriva ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Hej igen

 

 

jag fick det att fungera till slut. Jag prövade först att köra via port 9900 men det fungerade inte. Fast jag tycker att det borde göra det? Till slut visade det sig i alla fall att det är port PR1 som jag ska peka ut på de axis-servrar som jag pillat på.

 

Nu är allt funkis igen...

 

 

/ Wath is best in life? Crush the enemies, see them driven before you, hear the lemendation of the women.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

Borde o borde, det är beronde på hur allt är konfat. Olika beroende på om du kör LPD eller RAW osv.. kika i manualen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...