Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur man avstyr oönskad epost


€inri

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skrev i ett 'svagt ögonblick' på en lista att jag önskade mailrapporter. Nu har jag tröttnat och skulle vilja avstyra fler oönskade rapporter. Då finner jag att man måste uppge epostadress för att avsluta det förhastade abonnemanget. Då finner jag att avsändaren inte specificerat till vilken av mina epostadresser som han skickar sina mail.

Ska jag då uppge alla (12) tolv adresserna som förekommit under berörd tid? Verkar jobbigt. Ska man kanske resignera och liksom vad gäller fax acceptera att det vissa dagar och nätter dräller in oönskade budskap - ibland i dubblerad uppsättning och tänka att "det kunde ju vara värre"?

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar i headern till mailet så ser du på vilken av dina 12 adresser det landade först. Jag antar att du sedan vidarebefodrar mailen till något eller några andra konton.

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar!

Du måste ju veta till vilken av dina mail som detta kommer till!?

Jag har Microsoft Outlook bör jag nog påpeka (inte outlook express). Det kom ett mail i dag.

Om du kollar i headern till mailet så ser du på vilken av dina 12 adresser det landade först. Jag antar att du sedan vidarebefodrar mailen till något eller några andra konton.

Jo i headern står det på dagens mail följande:

Från: Uppsnappat

Till: Uppsnappat@uppsnappat.com

Ämne: Uppsnappat nr 607 den 25 mars 2004

Kopia: (tomt)

Så jag blir inte klok på till vilken brevlåda han (han heter Nils Andersson) skickar sitt budskap (som jag funnit värt noll)

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt var i headern så står det mera info.

 

I Outlook, så högerklicka på mailet och välj alternativ så kan du visa headern. T.ex:

Received: from min.mailserver.se (123.456.789.101 [123.456.789.101]) by mailserver.min.mailserver.se with SMTP (Microsoft Exchange Internet Mail Service Version 5.5.2653.13)
id eeee; Tue, 23 Mar 2004 12:04:33 +0100
Received: from avsandade.server.com ([789.654.321.1]) by 789.654.321.1
.
.
.
From: <none@whatever.com>
To: 
Return-Path: none@whatever.com
.
.
.
------InterScan_NT_MIME_Boundary--

 

Där kan du nog klura ut vilken adress det skickades till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Det var för mig värdefull information.

Poäng förstås . . .

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...