Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Längd på RGB-kabeln?


edgren

Rekommendera Poster

Jag håller på att koppla in en internteve på en skola. Har lite problem med placeringen, är det någon som har pejl på hur lång en RGB-kabel får vara innan man behöver en signalförstärkare?

Som det ser ut just nu behöver vi åtminstånde 20 m kabel (tyvärr) för att kunna dra den utan att eleverna ska fingra på den hela tiden. Teven har tyvärr ingen S-VHS-ingång. Vet inte om det hade hjälp heller.

 

//edgren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har frågat i några tv-affärer för egen del (behöver 20-25m).

Ingen vet säkert, men svaren indikerear att s-video kan vara ca 10m, RCA 20m kanske 25m innan kvalitetsförsämringen blir märkbar. S-videosignalen är bättre men svagare, tycks det.

Men, som sagt, det verkar mest vara gissningar. Det finns ju olika kvaliteter på kabel & kontakt också, frågan är också vad som överförs?

För intern-tv kanske det inte är så viktigt med bildkvalit'en?

Om du orkar tåla dig en vecka eller två så kommer jag att dra en 20-meters kabel hemma dator -> tv. Jag återkommer med resultatet!

 

//Peter H

 

In Pingvino Veritas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, nu vet jag lite mer. Då kan jag tvinga till mig en lite bättre kabel.

Bildkvalitenbehöver inte vara tipptopp, men det vore ju bra om den gick att läsa obehindrat. De flesta är ju i rörelse förbi den. Det är trots allt bara en 28" vi pratar om.

Återkom gärna med resultatet! Jag har inte speciellt bråttom. Det har inte funnits nån internteve tidigare så det är inte så att de saknar den.

 

//edgren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...