Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny hårddisk


adamos

Rekommendera Poster

Har skaffat en ny hd till min HP vectra men får den inte att fungera. För att förenkla det hela (trodde jag)så tog jag bort min förra hd och satt in den nya på samma plats, har kört fdisk och formaterat och sedan installerat Win98 andra utgåvan men vid sista omstarten i installationen så hänger sig datorn och raporterar Windows skyddsfel. Och sedan så startar den i felsäkert läge, där kan jag se alla enheter:C, D, E efter som jag delat disken i tre delar, varje enhet innehåller ca.6,8 Gig vilket gör totalt 20,5. När jag kör fdisk så ser jag att det totala utrymmet är 19,5 Gig så det verkar vara något som inte stämmer. Jag har uppgraderat biosen men det kanske är där felet ligger. har även provat ett program som heter Driverguide som jag hämtat på IBM`s hemsida som skulle göra installationen av en ny hd enkelt, när jag kör det programet så hittar det disken och det gick bra att partitionera disken men det fungerar ändå inte. Är det någon av er som har något tips att komma med så vore jag väldigt tacksam annar så åker nog orginal disken på plats igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...