Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"mailrobot"


lillen_009

Rekommendera Poster

De "mailrobotar" som spamföretagen har utvecklat - söker de igenom själv texten på sidaorna eller kan de också komma åt källan? Undrar om det hjälper med att lägga in en bild med mailadressen (som det är här, fast med hela) och sätta mailto: på bilden. Klarar man sig då eller får den inte finnas alls?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De "mailrobotar" som spamföretagen har utvecklat - söker de igenom själv texten på sidaorna eller kan de också komma åt källan? Undrar om det hjälper med att lägga in en bild med mailadressen (som det är här, fast med hela) och sätta mailto: på bilden. Klarar man sig då eller får den inte finnas alls?

Om du använder en mailto så finns ju fortfarande din e-postadress med i källkoden, något som jag är 100 % säker på att robotarna hittar. Det var väl en tråd om detta för ett par dagar sedan?

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation. Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder en mailto så finns ju fortfarande din e-postadress med i källkoden, något som jag är 100 % säker på att robotarna hittar.

 

Det var det jag tänkte... men vad är då syftet att ersätta @ men en bild här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det jag tänkte... men vad är då syftet att ersätta @ men en bild här?

Det görs väl aldrig någon "mailto:" här?

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation. Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fanns i profilen förut, men som här tex http://www.idg.se/info/kontakt/idg/

Ptja, tittar man på källkoden där så finns det ingen mailto:

 

E-post: <script language=javascript>antiEmailRobot('/globalincludes/applikationer/email/at.gif', 'cspren', 'idg.se')</script>

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation. Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...