Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Modemet har fått tinitus!

Eminos

Recommended Posts

Tja!

När jag la mej inatt så märkte jag att det pep i mina öron, jag blev verkligen skitskraj att jag hade fått tinitus eller nåt, för jag lyssnade på musik i en halvtimma eller så..ganska högt med lurar på...

Hursomhälst så märker jag nu på morgon att det är mitt ADSL modem som ger ifrån sej detta högfrekventa ljud...

Är detta normalt? Det har varit på i flera månader utan o stängas av...men det ska väll ändå inte spela nån roll...

Hur blir jag av med det högfrekventa ljudet, det är väldigt störande i längden...?

Modemet är väldigt varmt (har alltid varit), jag testar o sätta en fläkt o kyla ner det ett tag, så får vi se om ljudet försvinner...

Tacksam för tips...

/Eminos - Speedtouch 510

Mauritz Lybeck
Hursomhälst så märker jag nu på morgon att det är mitt ADSL modem som ger ifrån sej detta högfrekventa ljud...

ADSL-modemet skall vara på jämt, och tyst!

Det är fel på modemet - byt det på garantin!

Jag hade en sådan där lågenergi skrivbordslampa, och den omformaren som man sätter i eluttaget pep och lät i sitt omformande av elen så jag förde tillbaks den och fick en ny som var knäpptyst!

En mojäng som låter som den inte skall kan betraktas som defekt!!

Mauritz.

[inlägget ändrat 2004-03-14 13:07:23 av Mauritz Lybeck]

NoiseKiller
En mojäng som låter som den inte skall kan betraktas som defekt!!
Precis som min tidigare NEC TFT-skärm. Det är kraftdelen som pajjar, eller inte pajjar... Den kommer ur balans och jobbar i en frekvens som är hörbar för människor = obra.

[blunda ni som inte gillar smygreklam]

Vad är då oddsen att få detta klassat som en defekt och utbytt? Ja, jo jag skickade tillbaka min skärm till Komplett å de "löste ut den" nära ett halvår efter inköpsdatum. :thumbsup:

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

Men neeeejjj...jag vill inte :(

Då måste jag skicka modemfan till Bostream, o vara utan Internet i fler veckor antagligen...*suck* :(

/Eminos

Mauritz Lybeck
vara utan Internet i fler veckor

Ta kontakt med dem och hör efter om de inte kan skicka ett ersättningsmodem först!

Ring personligen - säg att du måste ha din förbindelse hela tiden för studierna eller något! ;-)

Annars får du väl ordna fram ett vanligt telefonmodem så länge - finns visst gratisabbonemang till det!?

Mauritz.

...det finns inte en chans att de fixar ett sånt fel - be om en utbytesskärm istället och håll tummarna :)

-- -

.Wey - Go da! Sing a song!

-- -

Ta kontakt med dem och hör efter om de inte kan skicka ett ersättningsmodem först!

A jag ska nog prova det...hoppas dom går på det...eller, går MED på det, menar jag ;)

/Eminos

Har haft problem med flera saker faktiskt och jag har krävt hävning hos återförsäljaren nu och klagat hos ARN etc...

Mauritz Lybeck
...hoppas dom går på det...eller, går MED på det, menar jag ;)

Hehh...du skall låta ödmjukt bekymrad typ!

Att du har ett problem som du "erbjuder" dem att lösa så de kan känna sej som duktiga välgörare!!

Ge liksom skenbart dem initiativet (fast du pekar med hela handen!)

;)

(Hehh...man lär sej med åldern vad som fungerar i verkliga livet!)

Mauritz.

[inlägget ändrat 2004-03-14 23:25:33 av Mauritz Lybeck]

Mauritz Lybeck
Har haft problem med flera saker faktiskt och jag har krävt hävning hos återförsäljaren nu och klagat hos ARN etc...

Kör stenhårt Haringen!!

Ge dej inte!!

Kontakta konsumentverket och kolla på www.svt.se om du kan skicka mejl till Sverker, gör allt du kan komma på...

...för du behandlas helt fel som konsument!!

:thumbsdown:

Mauritz.

((TiNNitus)) Två "n"!! Kunde inta låta bli :-)

[inlägget ändrat 2004-03-15 00:02:12 av Mauritz Lybeck]

Kör stenhårt Haringen!!

Ge dej inte!!

Kontakta konsumentverket och kolla på www.svt.se om du kan skicka mejl till Sverker, gör allt du kan komma på...

...för du behandlas helt fel som konsument!!

Tyvärr så verkar det som om skojarna bakom Sekvencia kommer att vinna i alla fall även om ARN's beslut var till min fördel. Läs mer i tråden:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=568745

Hehh...du skall låta ödmjukt bekymrad typ!

Att du har ett problem som du "erbjuder" dem att lösa så de kan känna sej som duktiga välgörare!!

Jag vet inte riktigt, min erfarenhet har varit att Svenska försäljare inte riktigt vet vad det innebär att "ta hand om sina kunder". Går man till dem ödmjukt och bekymrad och ber snällt, så skiter de fullständigt i dig. Man ska snarare kräva att de löser problemet snarast.

Fast utlänska företag är totalt tvärtom. Har själv varit i kontakt med Supporten på både Logitech, Creative Labs, och Plextor, och när man ringer eller mailar till dem så känns det som de är fast beslutna att lösa ens problem.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...