Just nu i M3-nätverket
Jump to content

formatera

hönk

Recommended Posts

kan nån hjälpa mig hur man ska formatera pc..jag använder xp..hållit på med den hela dan nu utan resultat..skulle vara jätte tacksam om ni skrev step by step hur jag ska göra..tackk

Ok, jag kan väl förklara lite kort...

1. Stoppa in Windows XP skivan i datorn (alltså CD ROMen eller DVDn eller brännaren eller liknande)

2. Starta om datorn. När det står "If you want to boot from CD, press any key bla bla...". Förslagsvis så trycker du på mellanslagstangenten då. Ganska fort ska det gå, för du har bara 5 sekunder på dej, eller nåt sånt...

3. Sen väntar du tills allt har kommit fram o när det gjort det så trycker du vidare för Installation. Efter ett tag så kommer dina partitioner fram. Där tar du bort dom. Jag TROR att du ska trycka på "D" där, inte säker dock...det står vilken knapp det är...När du gjort detta, så skapar du en eller flera NTFS partitioner. Beroende på hur stor hårddisk/hårddiskar du har...

4. När du gjort detta, så installerar du Windows på vald partition.

Allt detta står ganska utförligt under vägens gång...Går nåt fel så riskerar du att förlora data som ligger på hårddisken och det verkar du vara berädd på eftersom du vill formatera...så testa dej fram...inget bör gå sönder ;)

/Eminos

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...