Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Analog --> Digital Converter


Vinter

Rekommendera Poster

Nån som vet hur det funkar med en analog-->digital converter. Om jag tar in S-VHS och sen vill ha ut det ur datorn? Funkar det med en sådan konverter???

/Vinter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Hur menar du? Förklara mer.

Ut det till vad?

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Oscar

 

Jo, jag tar in video till datorn via S-Video från min S-VHS VCR. Det går ju, men kvaliteten är värdelös. Men, när jag sen vill ha ut allt från min dator till S-VHS VCR:en igen, så blir ju bilden såklart ännu sämre. Då tänkte jag att jag kanske behöver en Analog-->Digital Converter på något sätt för att kunna synka dator med VCR?? E jag helt ute och snurrar??? Det skall också nämnas att jag använder Pinnacle PCTV-PCIkort för att tain video, jag antar att detta spelar in på nåt sätt i min situation.

 

Jeppe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ta vägen in-ut via s-video in/ut från datorn?

Gör så här: ta in via s-video från din vhs-bandare. Bränn sedan en DVD på det färdiga alstret. Den kan du läsa upp från de flesta DVD-läsare, så slipper du dubbla "fel" i överföringen, något du råkar ut för nu.

/Virtuosen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Video --S-VHS--> Dator --S-VHS-->Video

borde inte försämra bilden så mycket att det blir störande. Jag tror snarare att ditt kort är kvalitetsboven i dramat.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju inte bättre bild än källan kan producera, dvs din video + videobandet. Det finns ingen konverter i världen som ändrar på det. Däremot så är ditt Pinnaclekort att betrakta som skräp om man ska rippa film med bästa möjliga kvalitet, där har du nog felkällan.

 

Jag skulle föreslå en konverter från analog till firewire (digital) och sen bränna svcd eller dvd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...