Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Redirect?? lösenord?

Mr Mojo

Recommended Posts

Jag har ett litet problem. Jag har ett asp script som lösenordsskydd till en sida. Den skickar sen vidare besökaren till en annan sida utan lösenordsskydd. MEN om besökaren kommer på rätta sökvägen till sidan behövs inget lösenord.

Nu till det vesäntliga...

Finns det något script som kan kolla varifrån (vilken sida) man kommer ifrån. Om man inte kommer via lösenordssidan så ska man inte komma in på sidan.

ehh... hoppas någon förstår...

/Toni

hum.. inte för att jag vet vad det ska vara bra för att kunna smurfa in på vissa sidor utan lösenord och samtidigt måsta kunna skriva det på andra men men ..

jag har löst detta på ett sätt och det är att endast kunna logga in och när man är inloggad så skapas en session som jag har inlagd på varje sida som kräver inlogg. Du är bekant med ssesions ? hoppas det iaf ,,

typ överst skriver du

if session("whatever")= "inloggad"

Then

bla bla kodning

Else

Response.redirect("URL")

End If

baggis .. om det var nu som tänkt och då gör du som så att url:en ska kasta ut denne till en sida var du har inlogget helt enkelt ,, så om nån bookmarkar sidan efter ett lyckat inlogg typ eller nån gör det när en user har råkat hämta kaffe etc så blir det omöjligt att komma åt sidan om man inte har ett inlogg ..

// Björn M www.webpeak.net

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...