Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finslipning


Mauritz Lybeck

Rekommendera Poster

Mauritz Lybeck

Nya Eforum börjar bli riktigt sexitgt nu!

 

En intuitiv grej ännu: Stora diskussionsstapeln i mitten som är huvudblickfånget med själva diskussionerna:

 

De breda VITA marginalerna på var sida mittenstapeln är omotiverade ingemansland som bara tar plats och gör brödtexten "lufthängande" utan att förtydliga!!

 

Tvärtom så flackar blicken där!!

 

Detta var en subjektiv reflektion av en "perfektionist" Heh ;-) Håller någon med så ge er till känna så kanske det blir åtgärdat. ;-)

 

Mauritz.

 

Mitt förslag är alltså att minska ner storleken på de vita marginalerna med minst hälften!

Jag vill att sidan är koncentrerad till sitt innehåll - inget annat!

 

[inlägget ändrat 2004-03-04 23:13:15 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz på hugget ser jag :-)

 

Den nya designen är bra tycker jag.

 

Gillar dock inte att när man klickar på ett av sina 5 senaste inlägg i sin profil så öppnas det i ett nytt fönster.

 

Eftersom jag inte heller gillar att ha massa fönster igång samtidigt (använder Mozilla Firefox) kör jag nästan uteslutande med tabbar.

Gissa vad som händer om man stänger fel fönster? Jo 'huvudfönstret' och alla dess tabbar stängs ner och det händer ganska ofta eftersom jag är ganska virrig av mig och råkar klicka fel.

 

Om man kunde välja skulle jag gärna vilja ha som det var förut där, att inlägget öppnades i samma fönster.

 

[inlägget ändrat 2004-03-04 23:13:16 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Mauritz på hugget ser jag :-)

Hehh...tack Hundbert! Jag är en nattmänniska som kvicknar till först framåt midnatt.. ;-)

 

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

onceApixel

Perfektionist ska man vara ;)

 

Jag tänkte i alla fall ge motiveringen till just varför dessa marginaler finns där, för det fanns faktiskt en motivering till detta önskemål när det gavs till mig :)

 

Dels ville man att bredden på inläggen skulle bli densamma som i förra versionen av Eforum, och dels för att göra mittenspalten mer fokuserad.

 

En sak som jag dock tycker är en viktig punkt i den här frågan är att läsbarheten faktiskt försämras om texten går över bredare ytor. Det blir svårare och jobbigare att läsa långa rader än fler kortare.

 

Där har du tankegångarna som vi haft om det här :)

 

 

Och tyvärr så har jag fått avsäga mig titeln nattmänniska pga tidiga morgonar.. så god natt.. ;)

 

/emil

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Och tyvärr så har jag fått avsäga mig titeln nattmänniska pga tidiga morgonar.. så god natt.. ;)

Godnatt Emil, och sov gott! Det är du allt värd så bra som du fixat åt oss idag! :thumbsup:

 

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar dock inte att när man klickar på ett av sina 5 senaste inlägg i sin profil så öppnas det i ett nytt fönster.

Men den funktionen har ju kommit på allmän begäran... Var har du varit när det har diskuterats..? ;)

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa vad som händer om man stänger fel fönster? Jo 'huvudfönstret' och alla dess tabbar stängs ner och det händer ganska ofta eftersom jag är ganska virrig av mig och råkar klicka fel.

Det finns plugin som frågar om du vill stänga fönstret om du har två eller fler tabbar öppna.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller någon med så ge er till känna så kanske det blir åtgärdat. ;-)

Jo, hälften kan nog försvinna.

 

Dock fortsätter jag att peka på kodoptimering. 170kb är alldeles för mycket för bara koden för Eforum, det måste väl folk hålla med om? Det är även många fel i koden, men det kan jag prioritera ned. ;)

 

Erik och Emil, kan ni inte i alla fall sträcka er till att lägga all JS och CSS i externa filer till att börja med? :)

 

 

--

Jocke - som det tar minst 10 sek att bara tanka hem förstasidan för. Varje gång! (Exklusive bilder och andra externa filer.)

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock fortsätter jag att peka på kodoptimering

Jo, jag holler me...vore gott med ett snabbare eForum...

 

Dessutom verkar nat vara fuffens med svenska tecken de senaste minutrarna...

 

/Eminos

 

[inlgget ndrat 2004-03-05 14:08:02 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom verkar nat vara fuffens med svenska tecken de senaste minutrarna

 

var väl ganska snällt sagt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vilket sÃ¥ har det varit väl mycket fokus pÃ¥ pris/prestanda. Jag fÃrsÃkte bara jämfÃra mina Win/Mac-upplevelser, som ju fÃrstÃ¥s alltid är subjektiva. Och de finesser som kanske kostade nÃ¥gra spänn extra använder jag ofta och gärna, vilket stärker min kÃptillfredsställelse (självuppfyllande profetia ;-).

 

SÃ¥ är det väl alltid. Har du kÃpt en pryl letar du väl alltid efter skäl att motivera fÃr dig själv (och andra) att det var ett bra kÃp.

 

*host* eller

 

Oavsett vilket sÃ¥ har det varit väl mycket fokus pÃ¥ pris/presta da. Jag fÃrsÃkte bara jämfÃra mi a Wi /Mac-upplevelser, som ju fÃrstÃ¥s alltid är subjektiva. Och de fi esser som ka ske kostade Ã¥gra spä extra a vä der jag ofta och gär a, vilket stärker mi kÃptillfredsställelse (självuppfylla de profetia ;-).

 

SÃ¥ är det väl alltid. Har du kÃpt e pryl letar du väl alltid efter skäl att motivera fÃr dig själv (och a dra) att det var ett bra kÃp.

 

lite problem med forumet?

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-03-05 14:51:45 av NiSSePeee]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag mitt in i diskussionen her :D

 

Men den enda dåliga just nu är att ibland tar den bort Å Ä Ö i bland och erätter dom med konstiga tecken eller men ingenting. Det gillar inte jag :P

 

//Jonathan - Olsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NY forum still

 

gissa vad det str

 

SVAR: UTF-jitter i i lgge

Usch ja, det verkar bli värre och värre också. Jag ka s art i te tyda ågot alls på sajte . Är det på väg att bli åtgärdat eller

 

[inlägget ändrat 2004-03-05 15:12:53 av NiSSePeee]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...