Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dual boot


Winvik

Rekommendera Poster

Har delat upp disken i 3 st Partitioner med Fat 32.

Kör Windows 98 på C:, Windows 2000 Prof på D:, och här fungerar det utmärkt med dual boot!

 

Nu tänkte jag testa Windows Millennium på E: där jag även lägger in windows katalogen men här ville det sig inte! När jag lagt in programmet skriver programmet över vissa filer till C: med innebörden att boot.ini tappar windows 98, men det går inte att konfigurera eller lägga till win98 u í Boot ini!

 

Någon som vet vad jag kan göra ?

 

Skall jag avinstallera och lägga allt i C:? Dvs Win98 och Millennium med separata windows kataloger?

 

[boot Loader]

timeout=15

Default=C:

[Operating Systems]

C:\="Microsoft Windows Millennium”

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

 

Tacksam för svar!

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av Powerquests Bootmagic så kan du nog fixa det.

1. installa Windows Millennium på C:

2. Installera bootmagic (gör bootmagic start disketter)

3 starta Windows 2000 och flytta över Windows millenniums systemfiler och windows katalogen till e:

4. Installera windows 98 på c:

5. Boota på startdisketterna och lägg till c: och e: i konfigurationsprogrammet.

 

Du kommer nu (förhoppningsvis) få först en bootmeny där du kan välja mellan windows millennium eller win w2k/98.

Om du väljer w2k/98 så får du standard bootmenyn som finns i boot.ini

Du kommer dock inte kunna se c: ifrån windows millennium eftersom bootmagic måste lura windows millennium att det ligger på just c:(din e: blir c:). Kanske går att fixa så du ser d:.

 

Viktigt är att jag inte har testat detta på windows millennium utan bara windows 98/2000.

Men det borde funka på samma sätt.

Lycka till och hoppas att du får tag i bootmagic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...