Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fantastiskt bra Spam-filter!!!

H Andersson

Rekommendera Poster

Jag har hittat en alldeles utmärkt lösning som fungerar kanonbra!

Mitt problem var att jag ville ha ett spamfilter hos min internetleverantör, dvs att spammet togs bort redan på servern innan jag laddar ner alla mina meddelanden lokalt.

Jag brukar också kolla mailen med min mobiltelefon och det har varit ett kaos att få läsa alla spammail

"Spam Interceptor" är en serverlösning. Den servern hämtar mailen från er vanliga mail-server. Därefter filtreras mailen efter eget behov eller med hjälp av ett antal förvalsinställningar.

Mailen hämtar ni sen från Spam Interceptors POP3-server

Allt är gratis!

http://si20.com/

/Håkan

[inlägget ändrat 2004-03-02 09:24:43 av håkan andersson099]

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 2 veckor senare...

Hmm,

Funderar på eftersom det är gratis, så måste det vara nån hake ...?

Reklam ?

Går det långsamt ?

Vad händer om deras servrar slutar funka ?

Missar man inte en massa "riktiga" mail då ?

Själv kör jag mailwasher Pro just nu.

Då har jag kontroll på vad som filtreras bort och inte.

Funkar bra.

Den är ett fristående program som filtrerar eposten INNAN den hamnar i Outlook (eller Outlook Express), eller vad du nu har för emailklient.

Det finns en gratisversion att hämta här:

http://www.mailwasher.net/

Pro versionen finns här:

http://www.firetrust.com

Länk till inlägg

Jag har kört tjänsten i en månad nu, och MYCKET nöjd. Jag har fortfarande inte funnit någon "hake", med tanke på att det är gratis.

Man kan naturligtvis betala för tjänsten om man vill, och får då flera inställningsmöjligheter, flera konton osv.....

Ingen reklam och inte går det långsamt heller. Man kan hämta mailen manuellt, annars gör den det automatiskt var 15:e minut. Vill man att den skall hämta oftare måste man betala....

Under tiden jag har kört tjänsten så har jag tagit emot 250 riktiga mail, varav ett enda har varit felsorterat.

Cirka 700 spammail har den också sorterat bort.

Precis som i lokala fristående spam-program, så har man koll på vad den sorterar bort och inte. Skillnaden är att du aldrig ens behöver plocka hem all skit - det måste du göra med Mailwasher eller liknande program

Med all rätt så kan man ifrågasätta driftsäkerheten på deras server, men om den skulle gå ner så finns ju mailen kvar på din ordinarie server! Du styr själv när mailen skall raderas från din ordinarie mail-server.

Kan fortfarande varmt rekommendera denna tjänst. Långt mycket bättre än lokalt installerade spam-program eller plugins till Outlook mm....

I synnerhet för dom som emellanåt kollar mailen med långsam/dyr uppkoppling, typ via wap, gprs, internetcafeér osv....

Länk till inlägg

Ja, det låter onekligen bra.

Får ta och testa den.

Ang Mailwasher, så tar den inte ner hela mail, utan bara en del av mailheadern så man se ämnesraden och vem det är ifrån.

Så det är inte speciellt många kb som laddas ner.

Fort går det också.

Det är en fördel för dem med modem mm.

Bra att det finns alternativ :)

En annan sak man kan göra (beroende på kunskap och resurser) är att installera en egen mailserver där spam sorteras bort automatiskt.

Då slipper man ens se skräpet !

Men det kräver ju att man har en fristående server då förstås.

Ett exempel på en som verkar bra är denna:http://www.kerio.com/kms_home.html

Har dock inte testat den. (ännu)

Den har inbyggt spamskydd

http://www.kerio.com/kms_antispam.html

Den har även inbyggt antivirusskydd och webmail.

Länk till inlägg
  • 1 month later...

Nu har jag testat SpamInterceptor ett tag.

Och visst fungerar det.

Men en sak är det nåt tjall på.

Det hamnar mail i inboxen på Spaminterceptor som aldrig laddas ner i inboxen på min outlook.

Jag har godkända mail som har legat där i över en vecka, men det går inte att få ner dem till min outlook hur jag än bär mig åt !!

Mycket irriterande....

Länk till inlägg
  • 3 veckor senare...

Hittade också en annan gratis webbaserad lösning på www.0spam.com

Fungerar lite som på www.si20.com.

Inte lika snyggt gränssnitt dock.

Båda har dock problem med mail som blir kvar på servern och inte laddas ned trots att de är godkända mail.

Länk till inlägg

Nu har jag kört SpamInterceptor sedan början av året, och har hittills inte sett ett enda problem med detta.

Allt har fungerat precis som önskat, och jag har inte sett de problem som beskrivs ovan om mail som inte "släpps vidare".

Det känns helt enkelt underbart att kolla mailen med mobilen och slippa bläddra igenom mängder med spam!!

/Håkan

Länk till inlägg

Jag kontaktade deras support, och de skrev att detta problem kan uppstå med vissa mailservers.

Så jag antar att det beror lite på vem man har som internetleverantör.

Det kan tydligen också ibland vara inställt som standard på vissa emailservers, att mailen ska ligga kvar visst antal dagar även fast man laddat ner den till sin emailklient.

Jag har testat med min mail som jag har på home.se, och då "fastnar" vissa godkända mail iallafall.

Länk till inlägg
  • 1 year later...

Lyfter denna tråden....

Då jag är en flitig användare av Spam Interceptor känner jag att det är befogat att ge dom lite credits :-)

Jag betalar inte ett enda öre för deras tjänst, så detta är väl det minsta jag kan göra.

Har kört tjänsten i ett och ett halvt år sen jag senast skrev här. Kan bara fortsätta att sprida guldflingor över tjänsten.

Inga problem att rapportera, bara super-super-supernöjd. De sorterar riktiga mail och spam i sina "rätta" korgar och allt bara tuffar och går!

Självklart får jag ha koll på vad som hamnar i cache-korgen för tveksamma mail, men det ser jag inte som något bekymmer

Adressen är;

www.si20.com

kan det bli bättre??

Länk till inlägg

Jag gick över till 0spam och har kört med det sen dess.

Funkar kanonbra och är ju också gratis.

De har en grej som inte SpamInterceptor har, det är ett litet klientprogram som när det är installerat ligger i systemfältet och det kommunicerar med servern på 0spam och scannar mailen när man öppnar sitt epostprogram på PC'n, först när scanningen är klar släpps den "rena" mailen fram till inkorgen.

Länk till inlägg

0spam.com är säkert bra det också. Tror det finns många bra alternativ till www.si20.com, jag har inte kollat samtliga!

För mina behov är si20 fortfarande bättre, då den fungerar som en komplett POP3-server.

Då jag också kollar mailen från ett flertal olika maskiner/platser, finner jag det bara besvärande att ha ett klientprogram installerat...

Vilken mailklient jag än använder, så hämtas e-posten direkt från si20:s server. Det funkar att läsa posten dirket på nätet, via alla möjliga e-postklienter, mobilen eller vad man nu vill använda!

Länk till inlägg

Ja, de är nog bra båda dessa tjänster, men "många" fler liknande har jag inte hittat. Faktiskt inga (som är gratis)

Och klientprogrammet för 0spam behöver man inte använda om man inte vill. Det går bra att läsa mailen via webbgränsnitt där också.

Eller använda sin vanliga epostklient på sin privata dator.

Skillnaden är ju som jag tidigare skrev, att 0spam har ett enklare gränssnitt. (eller fulare, kanske man kan säga ...)

Länk till inlägg
  • 1 year later...

Det ser ut som om jag är här på forumet en gång om året ungefär :-)

Meningen med detta inlägg är att jag bara vill fortsätta att sprida några guldflingor över SpamInterceptor på www.si20.com

Gratis, Ingen reklam, 100% web-baserat, driftsäkert. Inget strul överhuvudtaget under dessa år som jag har använt deras tjänst!

Länk till inlägg
  • 7 months later...
  • 9 months later...

Stej Powerfilter är ett oerhört bra spamfilter och virusfilter för företag, varje användare kanvälja egna filterinställningar.

Läs mer på www.stej.se.

Länk till inlägg

Lite intressant att spamking har en mailadress som går til mailinator, ett ställe där man kan filtrera bort spam gratis ;)

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...