Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Haxxe

Medlem
  • Antal inlägg

    140
  • Gick med

  • Senaste besök

Om Haxxe

  • Medlemstitel
    Aktiv

Profil

  • Ort
    Kristianstad
  1. ...kan ju tillägga att idle-temperaturen på nuvarande CPU ligger på 32-34 grader, mao. bör fläkten göra sitt jobb som den skall. /hans
  2. Hejsan! Sitter o väntar på att min "nya" processor skall dyka upp med posten. Det är en AMD Athlon64 X2 3600+, socket 939, vilken skall ersätta den befintliga Athlon64 3000+ CPUn (ja, jag vet att det är inte nytt o hett men ack så billigt det blev!). Det är en OEM-processor, så det medföljer ingen fläkt. Nu undrar jag kort o gott om min befintliga AMD-fläkt, som fungerar alldeles utmärkt, räcker för att kyla den nya processorn. Nuvarande TPD är 67W, den nya är på 89W. Chassit i övrigt är välkylt. Lite Arctic Silver har jag väl kvar hemma att "filma" på CPUn. eller ? /hans [inlägget ändrat 2008-01-29 11:31:30 av Haxxe]
  3. Hej! Nu är det slut. Inte ens Acers mail förändrade något. Det går visst ej längre att logga in på Redemption-sajten. Jag säger bara - ser jag Moduslink i samband med försäljning av... vadsomhelst, så sparkar jag bakut. Usch! /hans
  4. Hej! Jag har en AMD Athlon64 3000+ med originalkylare (som jag faktiskt är ganska nöjd med), men funderar på att byta processorn till en X2 4200+. Denna är dock OEM, dvs. utan kylare. Är det någon som vet om kylaren från min gamla processor räcker till att kyla den nya? Belastningen är överlag normal men toppas bitvis under FSX-flygande. Jag har inte riktigt plats att stoppa i en 1-kilos Zalman... /hans
  5. Hej! Glad midsommar! Det kom faktiskt ett mail i förrgår från Moduslink. De skriver att de tyvärr inte har lyckats belasta mitt kreditkort med de uppgifter som jag har uppgett vid köp, och därför inte kan leverera Vista. Märkligt. Framförallt eftersom vi aldrig någonsin har uppgett kortköptsuppgifter (jag har inte ens ett eget!). The saga continues... /hans
  6. Minsann minsann! Kul att höra, men samtidigt bedrövligt att det skall behöva dras i trådar från tillverkaren för att det skall lossna. Det är klart att Moduslink inte vill bråka med HP, dock verkar det ju som om de (ärligt talat) sk-ter i oss vanliga slutanvändare. Jag skall ringa till Acer och se om de kan ge samma hjälp. Tummar hålles! :-) /hans
  7. Ja, där ser man! Dags att sända det riktigt ocensurerade mailet till Moduslink då, eftersom de ändå inte verkar läsa dem! Jag tror att jag o damen har gett upp. Banken kan inte hitta något fel i överföringen heller. Jag har förvisso inte ringt till Acer men något inombords säger mig att de inte kan/kommer att göra så mycket de heller... :,,,-( /hans
  8. Hej! Det har gått åt pipan. Ringde deras supportcenter (vilket enligt specningen av min mobilräkning kostade 55 kr...) men det var som att tala med en vägg. Jag & damen har kunnat sluta oss till att det enda problemet som skulle kunna ha uppstått är att det är mitt namn o adress som anges för leverans, men det står hennes namn som avsändare på banköverföringen. Men åandra sidan så har vi samma adress och ordernummer står tydligt angivet. Alla dokument är visade från min sida och beställningen blev även godkänd. Vad som gör mig så helt rasande är den totala frånvaron av kommunikation. Jag fick ju ett mail som i standardtext sade att de inte hade fått några pengar. Jag skriver tillbaka och bifogar kopia på betalningsordern. Inget svar. Efter ett par dagar skriver jag igen och bifogar denna gång på nytt kopia på inköpskvitto. Båda gångerna ber jag dem att skriva tillbaka och förklara var problemet ligger (jag accepterar inte bara svaret "vi har inte fått pengar" när jag så tydligt kan påvisa att det har de visst fått). Inget svar. Efter ännu ett par dagar kommer ett mail som börjar med "Dear Mr. Pålsson". Wow, tänker jag, en människa! Men, det var samma standardtext även i detta mail. Your order has been cancelled... Då ringer jag ned, vilket var något av det mest meningslösa som jag någonsin gjort. Det är helt klart så att killen som satt i andra änden inte hade någon som helst mer information än den som vi (vi slutanvändare) kunde se när vi loggade in för att kolla vår status. Det enda han kunde säga var "your order has been cancelled" - jaha, tack det hade jag liksom redan förstått... Det roligaste var när han föreslog att jag skulle begära att få pengarna (som Moduslink hävdar att jag inte betalat) tillbaka... "Hur tycker du att jag skall göra då?" Inget svar... :-P Återvändsgränd. Mailar till Microsoft som svarar (2 gånger, olika avsändare) att Moduslink inte är ett partnerföretag till dem, så de kan inte göra något. Men den ene avsändaren önskar mig iaf. lycka till! Återstår supportärende hos Acer, men alternativen i deras telefonsupport passar inte riktigt in på mitt ärende. Så det lutar åt att jag får bita i det sura äpplet. Kanske kan vi få pengarna tillbaka via banken. Jag har ju förvisso XP MC installerat på vår nya bärbara, sedan fabrik, men den installationen är allt annat än stabil, och Vista till det priset kan ju faktiskt vara kul Men, som sagt, Moduslinks beteende är det värsta i denna roman. Den totala avsaknaden av kommunikation gör att man är sugen på att sända (ännu ett) mail och verkligen tala om vad man tycker, s.a.s. utan artighetsfraser. Men jag är ju svensk så jag tiger väl still o utvecklar migrän istället... Saa är det! /hans [inlägget ändrat 2007-05-21 13:52:29 av Haxxe]
  9. Ja, minsann... men ändå visar vårt "kvitto" att det är mottaget pengar av de uppgifter som gavs, så jag tror inte att det är något fel här. Skönt dock att läsa om att man inte är själv om att tycka lite sämre om Moduslink, de verkar inte ha "alla hönsen hemma"... Får väl bli ett snack med Acer. Om de nu känner sig engagerade i frågan... :-P /hans
  10. Hejs! Satt i flera veckor och väntade på att min Vista Home Premium skulle levereras, efter att ha utnyttjat Acers uppgraderingsmöjlighet och mot blott fraktkostnaden ha köpt detta OS. Trevligt, bra sätt att erbjuda slutanvändare mervärde! Men! Vi (jag & damen) gjorde en utlandsbetalning till deras bank, vilken vi lyckades med så att alla uppgifter fanns med. Efter ett par veckor får jag ett mail från "The Upgrade Redemption Support Centre" som meddelar att de inte har tagit emot betalning för vår beställning, och därför annulerat den. Efter att ha både sänt en kopia på betalningsverkställandet, och ett par andra vänliga men bestämda mail, så har det inte skett någon förändring i statusen på beställningen. jag börjar ana det värsta och förbereder mig så smått på att det aldrig lär dyka upp något Vista. Känns, minst sagt, surt. Jag kan nog leva med att inte få Vista, men då vill man iallafall få pengarna tillbaka, men avsändarna nämnda ovan verkar inte vara så kommunicerande... Är det fler personer som har råkat ut för samma sak? Det är ju inte mitt problem om de inte kan hålla koll på inbetalda pengar... /hans
  11. Hej! Stefan, det är en mjukvaruserver. Har inte heller funnit någon info om DLL-filen, vilket ju är ovanligt (det finns alltid någon som har skrivit något om alla möjliga Win-filer! Har skrivit och tipsat om inställningarna för LAN, förhoppningsvis kan svaret vara så "lätt". Vi får se! Tack! /hans
  12. Hejsan! Min käre far har fått ett problem som jag inte rår på, han kan bara nå webbsidor från https, ftp samt sin mail. Han har avinstallerat sin brandvägg (från CA, Computer Associates, exakt namn okänt) men om han har gjort mer än så kan jag inte svara på. Han uppgav att en fil, CAhook.dll kan vara problemet, men jag ser inte det som något i ledtrådsväg. Kan han ha fått port 80 spärrad i WinXP Pro? Och isåfall, hur bär man sig åt för att öppna porten igen? Det verkar liksom vara lite inbäddat... /hans
  13. Hejsan! Kör idag en dualboot med XP & Vista RC2. Då jag hade lite problem under installationen har jag använt VistaBootPro för att bla. ändra standardval i bootmenyn. Min fråga är - var ligger Vistas "boot.ini", eller Windows Boot Loader som jag tror att den heter. Är det XPs C-disk, eller Vistas C-disk (i mitt system eg. I)? Undrar eftersom jag vill kunna ta bort den HD (fysiskt ta bort från datorn, alltså, den skall bytas ut) där Vista ligger och ändå kunna nå mitt gamla XP. /hans
  14. Hej! Mitt problem löstes genom att jag aktiverade gästinloggning på servern. /haxxe
  15. ...jo, på ett sätt gör det ju det, för det är i grund och botten samma problem. Vad du beskriver är precis det som jag måste göra för att kunna skriva ut... :-) /hans
×
×
  • Skapa nytt...