Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hejhejhej2

Medlem
  • Antal inlägg

    9
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Nu verkar jag ha fått ett nytt problem, utan att ha gjort någonting... Inga appar vill fungera när jag är inne i windows 8 läget. Dom startar upp men stängs ner igen efter ca 4 sekunder. Dom finns kvar i aktivitetsmenyn som om dom är öppna, men när jag klickar på dom så tvingas jag ut igen efter ett par sekunder. Varför kan inte saker bara fungera.... Är detta något du kan hjälpa mig med eller var ska jag vända mig? Edit: Jag hittade det här på en hemsida: vilket är precis vad som händer för mig, vilket verkar indikera at windows öppnar splash screen men att appen inte startar. Edit 2: jag har laddat ner "windows store apps" troubleshooter, som hittar följande problem som jag bifogar i bilder. Jag har läst att många rekommenderar att man skapar en ny lokal användare och sedan loggar in i den för att återigen logga in i sin live användare igen. Jag har testat men det löser inte problemet.
  2. Sådärja nu har jag gjort allting! Återigen, tack så hemskt mycket! Jag ska kolla igenom dina råd!
  3. 3. Här kommer loggen: 4. Jag har inga andra frågor just nu, tack så mycket för hjälpen hittills!
  4. Här kommer innehållet från fixlist: och från ESET loggen: Jag tog bort Comodo och det verkar som om Netflix funkar nu!! Tack så mycket! Men du får gärna hjälpa mig få bort det andra skitet (utifrån loggen ovan) jag verkar ha i datorn. Slutligen, vilket antivirus program rekommenderar du att man använder?
  5. 1. Här kommer fixlist loggen! 2. Jag trodde jag hade avinstallerat ad-aware? Hur får man bort resten? 3. Jag hämtade programmet från deras hemsida! Fixlog.txt
  6. Jag har bifogat båda filerna, på förhoppningsvis rätt sätt! FRST.txt Addition.txt
  7. Hej! Till att börja med försökte jag skapa en DDS-logg som jag skulle länka här, men det står bara "DDS is not meant to run in compatability mode. The program shall now exit". Jag har disablat mina antivirusprogram. Hur ska jag göra? Till problemet: jag fick hem min nya laptop igår (jag kör windows 8.1 64 bit) och när jag skulle ladda ner program så tror jag att jag råkade få med virus då en rad appar installerades utan att jag godkände det, samt mina webbläsningsinställningar ändrades - däribland framsidan och standard webbsökare. Netflix slutade även att fungera på både chrome, internet explorer samt i appen. Jag laddade ner olika virussökningsprogram (AVG, Comodo, Malwarebytes) och dom hittade ett par filer som togs bort. Efter omstart fungerade netflix igen på chrome och i appen, men inte i IE. Jag vet inte om det fortfarande är virusrelaterat, men mina virusprogram hittar ingenting längre. Det verkar vidare som om felet ligger i HTML5 spelaren som netflix använder via IE version 11, eftersom om jag i inställningar väljer att inte använda HTML5 spelaren, utan istället silverlightspelaren, så funkar det. När HTML5 spelaren är på så streamas en video till 24-25% och sen får jag ett meddelande där det står att det är något fel med min internetanslutning. Felmeddelandet är h7111-1101 0ch det verkar inte vara någon som fått samma problemkod, då netflix personalen varken visste vad det var när jag chattade eller pratade i telefon med dom och en googling ger inte resultat (endast på det snarlika h7111-1102). Jag har försökt installera om silverlight, rensa cookies, lägga till netflix som en betrodd plats osv men inget funkar. Jag har chattat och pratat i telefon med Netflix som endast tyckte jag skulle kolla netflix i chrome och inte bry mig om IE. Men detta löser inte mitt problem då jag gärna vill kunna se netflix via HTML5 på IE 11. Jag vet alltså inte vad problemet beror på eller om det går att fixa. Mvh Nils
  8. Hej. Jag kan nu inte komma in på internet eftersom internet samt datorn är otroligt långsam. Vet inte varför, men det är likadant i felsäkert läge. Jag skriver detta ifrån en laptop. Jag vet inte om det är internet det är fel eftersom min brors internet även är otroligt långsamt. Men hela min dator är även långsam. Finns det virus som kan sätta sig på routern och på så sätt påverkar internet i hela huset? Jag vet alltså inte hur jag ska göra nu. Jag kan försöka med att skriva av eller ta över den filen du bifoga på USB men vet inte hur jag ska posta loggen därefter.. MVH trådskaparen.
×
×
  • Skapa nytt...