Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mickers

Medlem
  • Antal inlägg

    5
  • Gick med

  • Senaste besök

Om Mickers

  • Medlemstitel
    Nykomling

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Så, efter 3 år och några meddelanden från Perka, så har jag nu uppdaterat (och fixat färdigt) Excel dokumentet som denna tråden handlar om. Har testat med lite extrema värden, och hittills fungerar den. Den uppdaterade versionen klarar nu alltså av att räkna rätt när man går av jobbet mellan 00:00 och 01:00 alla dagar. Den räknar även rätt om man skulle jobba mellan t.ex. 22:00 och 08:00. Har även gjort två versioner... En med stöd för lunchavdrag, och en utan. Hoppas fler får nytta av dessa dokument Löneuträkning - Med lunchavdrag.xls Löneuträkning - Utan lunchavdrag.xls
  2. Tänkte bara säga det att jag lyckades lösa problemet med att räkna ut OB tilllägget både före och efter 01:00. Bifogar min excel fil här för de som kanske kan ha nytta av den. Notera att lördagar och söndagar har olika formler då söndagar har OB hela dagen så tänkte jag att det blir lättare att bara ta antalet timmar som man jobbat och sätta som OB timmar och söndagarna hade lite längre OB timmar än vardagarna. Löneuträkning.xls
  3. Hmm... det är vad jag letade efter definitivt, men jag märkte att den bara klarar hela timmar, och det händer att jag går till t.ex. 23:45. Skulle väl kunna köra en utökning på listan du gjorde, men jag undrar om det finns något lättare/simplare sätt att få till det? Tänkte även krångla till det lite med att fråga om det går att räkna ut hur många "OB timmar" man jobbat också.
  4. Nej, har inte sett den tidigare, men nu när jag kollat på den så ser jag att det kan bli lite för komplicerat då detta dokument inte är menat till bara mig själv och ska vara så simpelt som möjligt. Är nämligen en del arbetskompisar som blivit intereserade av dokumentet efter att jag tog upp det på personalmötet igår. Det vore något. Att lägga varje timmas värde på ett separat blad och skapa en formel som hänvisar dit vore nog det bästa. Då är bara frågan hur jag skall gå till väga för att skapa det. Känner mig som en nybörjare igen nu när jag sitter och skriver här.
  5. Hej! Jag har nyligen börjat kolla runt här på detta forumet då jag gjort ett litet dokument i excel som ska räkna ut hur mycket man tjänat på en månad (ink OB, och både före och efter skatt) och använt sök funktionen för att hitta de flesta av de formler jag behöver för att få mitt lilla projekt att rulla igång. Självklart så har jag ju stött på ett problem och därför skriver jag här nu. Det är så att jag hade tänkt börja räkna ut OB tilllägget som tillkommer på dessa tider: 20:00 till 01:00 på vardagar 16:00 till 01:00 på lördagar 06:00 till 01:00 på söndagar. Sedan så är det doublet OB efter 01:00, vilket gör det lite extra jobbigt att skriva formeln då jag ibland jobbar så länge som till 03:00. mitt dokument är upplagt så att jag har A: datum/dagar, B: börjar jobba, C: slutar jobba, D: timmar arbetade, E: OB timmar, F lön utan OB och G: lön ink. OB Så då är frågan; Hur skall jag räkna ut hur mycket jag får i OB om jag t.ex. på måndag jobbat från 13:00 till 03:00 med en grundlön på 100kr/tim och OB på 18kr? Lågt, jag vet, men bara teoretiskta siffror
×
×
  • Skapa nytt...