Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aja

Medlem
  • Antal inlägg

    633
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    2

Aja vann dagen: 24 september 2018

Aja hade det mest gillade innehållet!

Om Aja

  • Medlemstitel
    Flitig
  • Födelsedag 1944-08-21

Kontaktinformation

  • Hemsida
    http://

Profil

  • Ort
    STOCKHOLM
  1. Hej! Igår ändrade Google sin policy för hanteringen av Google Foto och Google Drive. Har har för vana att spara bilder tagna i min androidmobil i Google Drive. Det har fungerat utmärkt tills idag. När jag öppnar bilder i galleriet och klickar på spara-symbolen och därefter Spara på Drive så sparas inte bilden i Drive. När jag läser Googles instruktioner så står det inte om att denna möjlighet har upphört - det är bara synkroniseringen mellan Google Foto och Google drive som upphört. Finns det någon annan som har testat detta efter ändringen 10/7 och fått det att fungera?
  2. Nu har jag fått det att funka genom att: dra antennen till gamla externa boxen ifrån externa boxen dra antennsladd till videon ifrån videon dra antennsladd till TV:n dra scartkabel från externa boxen till videon dra scartkabel från videon till TV:n ställa in videoboxen på AV2 Då kan jag - med fem extra sladdar och en gammal utrangerad digitalbox - göra en inspelning som funkar! Det jag har lärt mig är att den inbyggda digitalboxen inte har samma funktion som denna enkla externa digitalbox vilket jag tog för givet. Tack för alla synpunkter!
  3. Efter att ha googlat på extern versus intern diogitalbox inser jag att det går att ha båda boxarna inkopplade så jag ska göra ett försök att koppla in även den gamla externa boxen.
  4. Tack, då tolkar jag det som om det faktiskt inte är möjligt att koppla in min videospelare utan extern box. Jo, jag har kvar den externa digitalboxen som jag tidigare fick att funka med samma video, men jag trodde inte man kunde ha den kvar nu när det finns inbyggd digitalbox i TV:n.
  5. Den inbyggda boxen i Tv:n är såvitt jag kan förstå inte inspelningsbar. Det är därför jag vill koppla in videon i systemet. Det har alltid gått med mina tidigare TV-apparater som haft extern digitalbox. Nej, dessvärre har jag inte fiber indraget i min sommarbostad. Tecknade abonnemang med IP-only för snart tre år sedan och de har monterat in en låda i huset för två år sedan. Därefter har allt arbete avstannat så det nog inte fiber i år heller ;-(
  6. TV:n är ny och vad jag förstår har den en box inuti sig. Jag har bara gratiskanalerna. Vid förra TV:n hade jag en box utanför. För den TV:n fick jag det att fungera när jag drog antennsladden via boxen - videon till TV:n. Men då hade jag varken scartkabel eller hdmi-kabel mellan TV:n och videon. Jag har provat även med att dra antennkabel direkt till TV:n. När jag gör en timerinställning i videon måste jag byta till hdmi-kontakten på TV:n. När jag ser på TV måste jag välja att aktivera antenn-kontakten. Om inspelningen sker när hdmi-kontakten är vald blir det en svart bild och det blir det även om antennkontakten i TV:n är vald. Jag har dessutom testat med att välja AV1, AV2. och AV3 i videon och det blir svarta bilder vid alla dessa val. Jag har alltid haft problem att få TV-apparater att samspela med olika boxar och videoapparater. Det är lättare att förstå sig på datorer.
  7. God idé, men jag har testat även med HDMI-kabel med samma resultat. Jag har testat många olika inställningar (t.ex. Av1, AV2, AV3 på videon) men jag får bara en svart bild när jag spelar in.
  8. Hej! Jag har en ny TV och en gammal videobandspelare. Jag har kopplat antennsladden via videon till TV:n och jag har en scartkabel mellan TV:n och videon. Hur ska jag ställa in för att inte bara få en svart ruta när jag spelar in ett TV-program?
  9. Jag hjälper en god vän med Gmail. När jag loggar in på mail.google.com (i chrome) finner jag massa mappar som börjar med INBOX/ respektive INBOX.sent/[Gmail]/. Så ser det inte alls ut på mitt gmail-konto. I Office Outlook med IMAP-konto har jag hjälpt henne att skapa ett mappsystem i Inkorgen. Jag förväntar mig att hitta detta även på servern, men där finns INBOX-mappar. Jag har förstått att INBOX avslutades i april i år och jag har hittat en länk där det ska finnas en guide för hur man avslutar INBOX, https://support.google.com/?p=transition_to_gmail&visit_id=636723762281575941-531472110&rd=2. Men där kan jag inte återfinna en guide för detta. När jag söker hittar jag Change your Gmail inbox layout – Computer men det är inte alls vad jag söker utan bara hur man ändrar ordningen i Inkorgen. Hur ska jag göra för att få ett "normalt" gmail-konto som synkas med Office Outlook och e-postapparna i mobil och surfplatta?
  10. Hej igen, Om du är intresserad kan jag meddela att nu kommer 24/12 2015 upp igen när jag ska skapa en ny händelse i kalendern. Jag gjorde följande experiment: 1. Loggade ut och loggade in igen. Problemet kvarstod. 2. Logga ut och loggade in på ett annat gmail-konto. Problemet kvarstod. 3. Loggade ut och logga in på det första gmail-kontot igen och då var problemet åter borta. Sannolikt för att återkomma i morgon när jag loggar in igen. Jag fattar inte var denna uppgift är sparad. Chrome är vid upprepade tillfällen tömd på historik, cache och cookies.
  11. Jag använder inget bokmärke för att komma in i kalendern, men jag har en webbsida - ett slags kontor - med länkar till alla möjliga sidor som jag ofta besöker. När jag klickar på länken till kalendern kommer jag in och inloggningsuppgifterna är sparade i Chrome. Nu gjorde jag experimentet att logga in på ett annat av mina Google-konton och då uppstod samma problem. Men när jag sedan logga in igen på det Googlekonto jag vanligen använder så var problemet borta - även efter att jag uppdaterat webbläsaren. Konstigt att det inte funkade att rensa all historik, cache och cookies. Återstår att se om detta håller i sig. Det har tidigare funkat bra några dagar innan problemet återkommit.
  12. Jag har läst på den länk du gav mig och åter igen rensat historiken i webbläsaren. När jag gör det så fungerar det bra - tills jag uppdaterar webbläsaren då återkommer datumen 24/12 2015 när jag skapar en ny aktivitet. Jag har kollat bland bokmärken och tagit bort några, men jag har många hundra bokmärken i ett mappsystem och kan omöjligen hitta just det bokmärke som ev. stör Google kalender. Eftersom jag synkar webbläsaren Chrome i mina båda datorer borde exakt samma fel uppstå i båda datorerna när jag använde Chrome, om det är ett bokmärke som stör, men det gör det inte. I min andra dator har "Skapa aktivitet" också fastnat på ett tidigare datum men inte den 24/12 2015.
  13. AHA, det ska jag kolla.
  14. Jag har nu testat Google kalender i webbläsaren Edge och där fungerar det som det ska. Därför borde det väl inte vara ett CMOS-problem. Jag har rensat Google Chrome på historik, cacheminne, cookies men det löste inte problemet med att nyskapade aktiviteter automatiskt dateras 24 december 2015.
  15. Tack för svar. Det ska jag överväga att göra. Om det är CM OS-batteriet som är slut så borde väl inte korrekt datum och tid visas i aktivitetslisten - vilket det gör?!
×
×
  • Skapa nytt...