Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mattias Kellquist

Medlem
  • Antal inlägg

    10
  • Gick med

  • Senaste besök

Om Mattias Kellquist

  • Medlemstitel
    Användare
  • Födelsedag 1971-12-04

Kontaktinformation

  • Hemsida
    http://www.jajja.com

Profil

  • Ort
    Bromma
  1. Hej Cluster! Tack, det ska jag verkligen tänka på! Man blir lite ivrig när man vet att man har rätt;) Trevlig helg/Mattias
  2. Hej Martin! Tack vare våra duktiga medarbetare och fantastiska kunder så lyckades vi nå en tillväxt om 50 % under 2008 - och vi ser ut att hamna på ungefär samma tillväxtnivå under lågkonjunkturåret 2009. Titta gärna förbi på en fika om du är i närheten av södra station i sthlm så kan jag kan visa hur vi arbetar och kanske förändra din inställning om oss och vår växande bransch. Mvh /Mattias Kellquist Affärsutvecklingschef Jajja Mobil: 070-716 69 33
  3. Det har vi både gått grundkurs och överkurs i - ska försöka vara lite mindre ivrig nästa gång bara...
  4. Inga alls, jag blev bara så paff att jag såg att så vår fallet idag. Ber om ursäkt för det Cecilia, jag blev visst lite ivrig... Men du måste ge mig att jag var flitig;) mvh/Mattias
  5. Hej ML! Det är faktiskt inte kostigt alls, men jag kan förstå att du inte blev helt tillfredsställd med svaret. Google har många datacenter och resultaten varierar även inom länder och t.o.m. när man får träffar från samma datacenter. Har vi fått en träff på en bättre position är vad du hittade så var det troligtvis från ett eller flera andrageografiska datacenters. Är detta ett vanligt problem? Nej, men ändå ett upplevt problem ibland men för en mycket begränsad skara kunder. Det sker faktiskt bara när man är på väg upp i serpen och oftast om man har riktigt konkurrensutsatta ord. Då kan resultaten variera timme för timme och mellan olika datacenter. När man nått topp tio efter en tid (dagar till ngn vecka) så stabiliserar sig resultaten och "hoppande" slutar. Vi brukar lösa det genom att vi helt enkelt krediterar dagar som kunden upplevt att de hoppar. Det är inget stort problem eftersom det är snabbt övergående för de kunder som upplevt det. Och faktiskt händer det ganska sällan och nästan enbart för stora, högt konkurrensutsatta ord. /Mattias Kellquist Affärsutvecklingschef Jajja Mobil: 070-7166933
  6. Vad är reglerna för e-forum? Får en konkurrent starta trådar om en branschkollega? Inte för att vi på Jajja inte tagit till oss av kritiken och utvecklat en betydligt bättre och för våra kunder trevligare produkt... men ändå? Man blir ju lite mörkrädd... /Mattias Kellquist Affärsutvecklingschef Jajja Mobil: 070-7166933
  7. Ingen trafikkälla är viktigfare för en ehandlare än Google. Enligt HUIs och Postens senaste ebarometer googlade 71 % av alla före köp på nätet. Du bör definitivt ha koll på detta för det är helt avgörande för din framgång. Du kan hålla ögonen öppna för snart släpper vi på Jajja som första bolag i Norden en helt resultatbaserad produkt för sökmotoroptimering för ehandlare...."Betala bara för avslut". Mer info om detta inom kort! /Mattias Kellquist Affärsutvecklingschef Jajja Mobil: 070-7166933
  8. Bra regler att använda! Och när det kommer till sökmotoroptimering - kräv att bara få betala för resultat! ...och det betyder inte att det är ok att betala fasta löpande avgifter och få luddiga resultatgarantier. Dessa är nämligen konstruerade med kalkylen att garantier inte nyttjas av kund även när man inte infriar villkoren. Därför är de oftast inte helt ärliga och defenitivt inte kundanpassade. (Och ja, vi hade tyvärr sådana i vår barndom på Jajja) /Mattias Kellquist Affärsutvecklingschef Jajja Mobil: 070-7166933
  9. Hej! Detta borde ha besvarats för länge sedan, men bättre sent än aldrig kanske. Den här tråden är fyra år gammal och berör egentligen inte Jajja idag. Med det menar jag att bara fokuset på sökmotoroptimering och namnet finns kvar, annars är det i grunden ett helt nytt, kundanpassat och välmående företag. Tråden handlar om en abonnemangsprodukt för sökmotoroptimering som vi vet var lite svår att förstå för kund och som tyvärr ibland (och till och med ofta) strulade då den var teknisk och kundresultatet inte supertydligt och enkelt. Att vissa kunder kände sig inlåsta i våra abonnemnag var inte heller bra och sammantaget var det nödvändigt att förbättra hela erbjudandet. Tillsammans med några av Jajjas trognaste kunder började vi därför skissa på en helt resultatbaserad tjänst för sökmotoroptimering. Produkten släpptes för försäljning år 2007 och innebär att du som kund väljer sökord och vi tar betalat bara när vi når topp tio på Google per dag. Vi kundanpassade produkten även vad gäller avtalstid så att vi idag erbjuder branschens kortaste avtalstid om enbart tre månader. Är man inte nöjd ska man inte vara kund är vår filosofi. What's the catch? Finns ingen. Lyckas vi inte under säg sex månader så blir totalkostnaden exakt noll kronor. Svårt att bli mer kundanpassad än så tycker vi. Jag finns på mobil 070-716 69 33 om någon vill veta mer. /Mattias Kellquist Affärsutvecklingschef Jajja [bild bifogad 2009-11-05 10:25:41 av Mattias Kellquist]
×
×
  • Skapa nytt...