Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akkis

Medlem
  • Antal inlägg

    65
  • Gick med

  • Senaste besök

  • Vunnit antal dagar

    1

Akkis vann dagen: 13 juni 2011

Akkis hade det mest gillade innehållet!

Om Akkis

  • Medlemstitel
    Användare

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Som sagt jag kommer inte åt alla partitionerna, bara det som är "svart" har jag lyckats ta bort, de andra har ingen Ta bort funktion i högerklickningen på partitionen..
  2. Mikael63, jag har just läst en tråd Du refererat i tillsammans med Fisherman: https://eforum.idg.se/topic/357397-radera-tidigare-systemdisk-för-ny-användning/?page=2 Min disk beter sig likadant, dvs jag har "fasta partitioner som inte går att ta bort...Dell verkar ha hårdkodat dessa på ssd-n kan det vara så ( dom är identiska med C:)? Kan man inte rensa hela disken för att sedan använda den som datadisk? Åke
  3. Nej, nu har jag prövat allt, skapat en enhet på den externa disken och givit alla rättigheter vad jag kan se. Men det går ändå inte- samma felkod.
  4. Tack, jag provar. Minns att jag körde den bat-filen på min nya stationära Tycker bara att jag har läsrättigheter men inte att skriva till den tomma ssdn? Åke
  5. Hej, har alltid använt mig av Image funktionen på en separat disk för att ha som backup när det blir problem på C: på min stationära dator med framgång. På nyligen införskaffad laptop ville jag nu göra samma sak och skriva till D: som är ansluten via USB 3.0 uttag. Denna disk är en 256GB SSD som tidigare suttit i en laptop som C: Jag har formaterat den men får följande felmeddelande när jag startat upp "Skapa en systemavbildning" i Windows: Vad gör jag för fel, är det kanske en skrivrättighetsfråga? Åke
  6. Tack för tips men jag har inte en aning om vad jag skall göra med dessa trådar, för mig är informationen obegriplig. Samba är inte heller något jag känner igen men väl Twonky. Dock kan du ha rätt när det gäller nätverket där NASen nu är installerad och fungerar gentemot Mediastreamern tex, detta nätverk har inget "namn" och därmed skiljer det sig från det tidigare nätverket som hade just ett namn.
  7. Efter att ha flyttat hela min installation av dator och NAS från ett nätverk till ett annat nyligen vill inte NASen visa sig i Utforskaren. Kontrollpanalen visar den och mediastreamern hittar musiken som ligger på NASen. För att kunna rippa skivor som FLAC och spara dem på NASen behöver jag komma åt den under Nätverket där också datorn finns. NASen är en Western Digital Ex2 som jag kör med WD My Cloud och det fungerar utmärkt. Jag misstänker att det rör sig om en behörighet eller registrering i antingen NASen eller datorn, men vad i så fall? Windows 10 Pro. Jag har flyttat från en router till en annan, bägge har fiberanslutning på två olika geografiska orter. Tacksam för hjälp Åke
  8. Probleme löst genom att kontakta Apple-supporten. De kopplade upp sig på min dator och installerade om i iCloudmappen genom att först avinstallera Kontakter och Kalendrar och sedan återinstallera från iCloud. Bra att veta till nästa större Windows uppdatering.
  9. Tack för tips men det är nog inget problem med Windows så någon repair vågar jag mig inte på. Jag har också kollat min iCloud inloggning och den är OK. Får kanske vända mig till Apple supporten. mvh Åke
  10. Kommer inte åt iCloud arkivmapparna sedan de två senaste Windowsuppdateringarna- får ett felmeddelande om att arkivmapparna inte kan öppnas. Försökt med att installera om iCloud utan framgång. Jag har Kontakter och Kalender i Outlook 365 som jag speglar i iCloud, haft detta problem tidigare men då har det hjälp att bara vanta eller installera om iCloud. Tacksam för hjälp, bilägger screendump på felmeddelandet Åke
  11. Hej igen, tyvärr går jag bet där. Talat med McAfee support men dom är förhindrade att gå in på Xbox supportsidor och se vilka portar som skall öppnas...gjort det på egen hand men det har inte hjälp. Att stänga av brandväggen hjälper inte heller, endast att helt avinstallera McAfee. Försökt på olika forum för att försöka vilket program som stänger av uppkopplingen efter c:a 3-5 minuter, WMC gör efter ett par minuter automatiskt en reconnect och efter ytterligare 3-5 minuter nedkoppling...och så där håller det på. Sjukt irriterande. Xbox supporten är obefintlig, endast chat idag och dom vet absolut ingenting. Jag ger nog upp, avinstallerar McAfee och försöker med annat virusskydd/brandvägg - några tips? Funkar Microsoft Essentials OK tycker du? /Åke
  12. Hej Cecilia, som vi misstänkte hjälpte det att avinstallera McAfee. Jag hade några inställningar i den tidigare versionen av det programmet som jag tappat. Några portar måste öppnas enligt Xbox, skall försöka göra detta nu efter att jag återinstallerat McAfee. Med vänlig hälsning Åke
  13. Hej! Kör sedan länge WMC i Windows 7P 64 bit utan egentliga problem. Därtill Xbox360 som Extender för att kunna titta på TV,Film, Mina bilder mm på min plasmaTV. Funkat ändra fram till nu då jag möblerat om och ominstallerat McAfee. Ser jag tex på TV stängs uppkopplingen till PCn av efter någon minut även om McAfee brandvägg är avstängd. Väldigt irriterande. Inte heller kan jag ominstallera Extendern, får inte upp några siffror på TV för konfigurering. Jag begriper inte vad som hänt. Får ett felmeddelande på TV-skärmen att ett program på PCn avslutat kopplingen till mediacenter....men vilket och varför? Åke
  14. Akkis

    Bilder försvinner efter "rotering"

    Tyvärr händer precis samma sak i Windows Live Photo Gallery, bilden försvinner, dom är numrerade så jag vet att det är så. Jätteskumt.
×