Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lilja58

Medlem
  • Antal inlägg

    1
  • Gick med

  • Senaste besök

  1. Lilja58

    Megaphone/Tele2

    Jag har under de senaste månaderna haft en väldig dålig erferenhet med Megaphone och även Tele2. Först fick jag problem med att komma igång med Tele2:s IP-telefoni då min internetuppkoppling inte passade deras tjänst. Alltså har detta med IP-adress och brandväggen att göra. Jag försökte efteråt att testa Megaphone men ville först försäkra mig att jag inte skulle gå genom samma mardröm igen som det vor med Tele2. Jag förklarde väl vad som var som varit hinder för att komma igång med Tele2 tidigare och berättade om IPadress och sådant. Men de försäkrade mig och uppmuntrade mig att beställa tjänsten då de tyckte att det skulle fungera utan problem. Det gjorde inte det, fick dessutom en väldigt dålig supporthjälp , och mycket dåligt bemötande. Eftersom jag redan hade sagt upp min abonemnag hos telia så fick jag ringa till Megaphones support från min mobil, kostade mig en massa pengar och jag fick absolut ingen kompensation för besväret och de kostnader som företaget orskat mig. Jag lämnade tillbaka den utrustning man får av dem en månad försenad, detta var mitt ansvar, och jag fick därför betala för det. Men när jag föreslog dem att vi kunde vara kvitt för det fel de själva begått så ville de absolut inte förhandla. Kunden har mycket att förlora med sådan företag och därför ska ni akta er i fall ni har i åtanke att beställa IP-telefoni hos dessa företag. Kom ihgå att teknikerna där, åtminstonne de som man får prata med när man vill få information om tjänsten, kan absolut ingenting om de problem som kan uppstå om du inte har rätt bredbandstjänst. På Tele2 har de åtminstonne gratis kundtjänstssamtal, saken som absolut inte rättfärdigar Tele2:s dåliga marknadsföring. Är det verkligen en "prova på gratis" tjänst hos Megaphone? Nej, för du kommer att betala en massa i pengar och tid för att ringa till dem vid installationen. Brochyren hos Megaphone är till och med ganska dålig, små bokstäver och för mig ganska otydlig. Hos Tele2 var brochyren mycket enkelt att förstå. Hos Megaphone är de dessutom otrevliga. Inte samma sak på Tele2, de åtminstonne var mer hjälpsamma. Jag uppmuntrar alla som haft liknande erfarenhet hos Megaphone eller Tele2 elle annat telefonbolag att sprida sin erfarenhet och att varna framtida kunder. Det är väldigt synd att det alltid är vi vanliga dödliga som förlorar och inte har något rättsligt skydd. Jag har redan tagit reda på det hos Konsumentverket. Marknadsföringen (som är till kundens nackdel hos dessa företag) kan man däremot klaga på hos Konsumentverket. Är det många som gör det så kan det kosta företaget flera hundratusen när de tvingas ändra sin marknadsföringsstrategi. hoppas att jag varit till nytta för någon.
×
×
  • Skapa nytt...